DAJ CYNK

Już 100 milionów osób skorzystało z internetowego systemu e-IC PKP Intercity

Dodane przez: Mieszko

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 11207

Już 100 milionów pasażerów PKP Intercity skorzystało z internetowego systemu zakupu biletów  e-IC

Już 100 milionów pasażerów PKP Intercity skorzystało z internetowego systemu zakupu biletów e-IC. Jak się okazuje, system cieszy się dużym zainteresowaniem podróżnych – w  2019 r. spółka sprzedała tą drogą aż 44% wszystkich biletów.

Zobacz: PKP Intercity: pasażerowie coraz chętniej korzystają z Wi-Fi w Pendolino

Od 2005 roku już 100 mln pasażerów wybrało zakup biletów PKP Intercity przez system internetowej rezerwacji miejsc e-IC. Tylko 2019 roku pasażerowie nabyli tą drogą ponad 14,5 mln biletów

Internetową sprzedaż szczególnie upodobali sobie studenci, którzy stanowili aż 26% ubiegłorocznych użytkowników e-IC. Po skorzystaniu z systemu w podróż z PKP Intercity ruszyło wówczas ich niemal 4,5 mln. W 2019 roku największą popularnością wśród użytkowników systemu cieszyły się podróże między Warszawą a Krakowem oraz Warszawą a Trójmiastem. 

Obecny rok zaczął się równie udanie. Tylko w styczniu zakup biletów przez internetowy serwis PKP Intercity wybrało ponad 1,3 mln pasażerów przewoźnika.

System e-IC umożliwia pasażerom kupno biletów na połączenia krajowe oraz wybrane połączenia międzynarodowe realizowane przez PKP Intercity. Podróżni mogą dokonać zakupu bez rejestracji lub zakładając konto. Przez internet pasażerowie mogą zaznaczyć przysługującą im zniżkę, wybrać  rodzaj miejsca, które ich interesuje, a także zakupić bilety na dodatkowy bagaż czy przewóz psa. Internetowy system sprzedaży oferuje również możliwość zwrotu biletu bez wychodzenia z domu.  

Zobacz: mTożsamość honorowana we wszystkich pociągach w Polsce
Zobacz: mObywatel – prawie milion, Profil Zaufany – blisko 4,6 mln. Podsumowanie na koniec roku

Z dowodem w smartfonie

PKP Intercity zaczęło również honorować w swoich pociągach aplikację mObywatel. Bezpłatna publiczna aplikacja oferuje usługę mTożsamość, która w niektórych przypadkach pozwala zastąpić dokument ze zdjęciem. Dane te można w każdej chwili wyświetlić na ekranie smartfonu – dzięki temu podczas kontroli biletów konduktor może sprawdzić, czy imię i nazwisko są zgodne z tymi na bilecie.

Zobacz: W PKP Intercity już potwierdzisz swoją mTożsamość

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: PKP Intercity

Przewiń w dół do następnego wpisu