Huawei osiągnął pułap 200 mln sprzedanych smartfonów - jeszcze szybciej niż rok temu

Huawei zmaga się ze sporymi problemami spowodowanymi przez amerykańskie sankcje, ale mimo to udaje mu się utrzymać na powierzchni. Niedawno chiński producent chwalił się świetnymi wynikami finansowymi, a teraz poinformował o kolejnym istotnym wydarzeniu - przekroczeniu w tym roku liczby 200 mln sprzedanych smartfonów.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
13
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Huawei osiągnął pułap 200 mln sprzedanych smartfonów - jeszcze szybciej niż rok temu
Dalsza część tekstu pod wideo

Od początku roku do dziś Huawei dostarczył na świecie ponad 200 milionów smartfonów, co oznacza znaczne przyspieszenie sprzedaży wobec roku 2018. Wynik ten został osiągnięty aż 64 dni wcześniej niż w zeszłym roku, co stanowi nowy rekord marki. Chociaż nie są znane dokładne statystyki sprzedaży za kolejne miesiące czy kwartały, widać, że amerykańskie sankcje, nałożone w drugim kwartale, nie spowolniły tempa sprzedaży, a nawet mogły przyczynić się do jego zwiększenia. Duży sukces Huawei odnotował na rodzimym rynku. Restrykcje USA spowodowały w Chinach wzrost wsparcia dla Huaweia, którego produkty były w efekcie częściej kupowane niż urządzenia lokalnych konkurentów, na przykład Xiaomi.  

Dobre wyniki sprzedaży smartfonów Huawei to na pewno też zasługa kilku udanych produktów marki. Model Huawei P30 Pro przez długi czas uznawany był za najlepszy smartfon fotograficzny, co też znalazło swoje odbicie w nagrodzie TIPA (Stowarzyszenia Wydawców Prasy Fotograficznej) i rankingu DxOMark. Obecnie najwyższe miejsce na podium w tym rankingu zajmuje najnowszy flagowiec marki – Huawei Mate 30 Pro. 

Mate 30 Pro sprzedawany jest w Chinach i tam z miejsca okazał się wielkim sukcesem. W ciągu pierwszych trzech godzin sprzedany został milion egzemplarzy flagowca. Dziś w Chinach ruszyła też sprzedaż Huawei Mate 30 5G i Mate 30 Pro 5G, czyli modeli, które również budzą duże zainteresowanie użytkowników. 

Producent przewiduje wprowadzenie Mate 30 Pro na rynki regionu APAC, w tym Malezji, Filipin, Singapuru i Tajlandii, co ma nastąpić po 31 października. Wszędzie tam trafi w takiej samej wersji, pozbawionej usług Google’a.