Fitbit stawia na smartwatche i to mu się opłaca. Przychody po 1Q2019 wyższe od oczekiwanych
Przychody Fitbit po pierwszym kwartale 2019 roku przekroczyły prognozy analityków z Wall Street. Producent wygenerował 271,9 mln dol., głównie za sprawą oferty smartwatchy.

W ciągu ostatniego roku przychody ze smartwachy Fitbit urosły o solidne 117 proc. W tym samym czasie portfolio opasek fitness zyskało tylko 17 proc. Całkowita liczba urządzeń sprzedanych przez producenta wzrosła o 46 proc. (rok do roku). Fitbit zdecydował się przebudować swoją ofertę, wprowadzając na rynek lżejszą wersję najlepiej sprzedającego się smartwatcha - Versa Lite oraz opaskę Inspire.



Inwestycja w postaci zakupu marek Pebble, Vector oraz Coin powoli zaczyna się zwracać. To wyraźny sygnał, że początkowo kojarzony wyłącznie z opaskami fitness Fitbit zamierza coraz mocniej zaznaczać swoją obecność na rynku inteligentnych zegarków. Rynek z niecierpliwością będzie oczekiwać premier nowych wersji dobrze znanych modeli Versa oraz Ionic.
Według raportu Strategy Analytics podsumowującego 2018 rok Apple pozostaje globalnym liderem rynku smartwatchy (50 proc.). Na drugim miejscu znajduje się właśnie Fitbit (12,2 proc.) a tuż za nim Samsung (11,8 proc.). Poza podium znalazł się Garmin (7,1 proc.). W ciągu roku dostawy smartwatchy Fitbit skoczyły z poziomu 500 tys. na 2,3 mln egzemplarzy.