5G to lepsza rozrywka - tego oczekują konsumenci

Kształtowanie nowych doświadczeń w strumieniowaniu wideo, wciągających mediach oraz e-sporcie - tego oczekują konsumenci od technologii 5G, wynika z badania 2019 Global Telecom and Media Consumer Survey firmy IBM.

Marian Szutiak (msnet)
3
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
5G to lepsza rozrywka - tego oczekują konsumenci

Sieci 5G, z uwagi na dużą szybkość oraz pojemność, wpłyną na wiele aspektów życia. Najnowsze badania firmy IBM pokazują jednak, że dla konsumentów najważniejsze są zmiany w dostępie do mediów rozrywkowych o odpowiedniej jakości. 57% respondentów, wśród których znalazło się ponad 12 tys. konsumentów z 21 krajów, ekscytuje się tym, że 5G umożliwi im oglądanie strumieniowanego wideo w rozdzielczości 4K i 8K na urządzeniach mobilnych. Dla dużej części ankietowanych ważna jest też wirtualna rzeczywistość (45%), oglądanie filmów 3D (44%) oraz rozszerzona rzeczywistość (37%).

Dalsza część tekstu pod wideo
5G to lepsza rozrywka - tego oczekują konsumenci

Dla 55% badanych oczekuje, że technologia 5G pozwoli cieszyć się muzyką i koncertami, które będą zawierać dodatki z kręgu rozszerzonej rzeczywistości, na przykład cyfrowo generowane postaci na scenie. Połowa ankietowanych oczekuje wydarzeń sportowych z dodatkami typu animacje 3D oraz filmów i seriali z dodatkową zawartością.

5G to lepsza rozrywka - tego oczekują konsumenci

Badania firmy IBM pokazują, że miłośnicy e-sportu są bardziej zainteresowani 5G niż pozostali konsumenci. 49% z nich przejdzie do sieci nowej generacji, gdy tylko stanie się dostępna, a 54% entuzjastów e-sportu jest gotowa zapłacić więcej za usługi 5G.

5G to lepsza rozrywka - tego oczekują konsumenci

Więcej informacji można znaleźć w pełnej wersji raportu What consumers expect from 5G entertainment (w języku angielskim).