McDonald's nie dał rady. Tej sieci fastfoodów się to udało

Czy to początek rewolucji w fastfood'ach? McDonald's poległ na tym polu i wycofał się z projektu, ale wdrożenie udało się meksykańskiej sieci restauracji. Wprowadziła ona chatboty do procesu zamawiania posiłków z samochodu. 

Anna Kopeć (AnnaKo)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
McDonald's nie dał rady. Tej sieci fastfoodów się to udało

Amerykańska sieć fastfoodów Taco Bell wprowadza sztuczną inteligencję do procesu zamawiania posiłków z samochodu. Po etapie pilotażowym w 13 stanach teraz system chatbotów zostanie rozszerzony na całe USA, a docelowo także na inne kraje, w których obecne jest Taco Bell. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Po dwóch latach pracy nad systemem zamawiania z wykorzystaniem technologii AI, jesteśmy pewni, że jest to efektywny model, który zoptymalizuje nasze działanie i zapewni wysoki poziom satysfakcji naszych klientów.

- zapewnia członek zarządu Taco Bell odpowiedzialny za innowacje, Lawrence Kim. 

Chatbot przyjmie twoje zamówienie i obsłuży je

System sztucznej inteligencji sieci fastfoodów zostanie wdrożony do już istniejących automatów do zamawiania z samochodów. Wcześniej, automaty były obsługiwane przez pracowników. Teraz zamawiający kierowca będzie przekazywał swój wybór chatbotowi. Ten następnie wyświetli szczegóły zamówienia na ekranie i po potwierdzeniu zleci je do realizacji. 

Taco Bell widzi w tym rozwiązaniu same korzyści. Wymienia je w komunikacje prasowym: 

Dzięki zmianom odciążymy naszych pracowników, poprawimy dokładność zamówień unikając błędów, zapewnimy klientom wysoki i jednakowy w każdym lokalu poziom obsługi. Co więcej skróci się czas oczekiwania na posiłek a nasze lokale będą bardziej dochodowe.

McDonald's poniósł porażkę na tym polu

O ile Taco Bell mocno przetestowało i jest pewne swojego rozwiązania, tak wcześniejsze próby pracy z AI przez konkurencyjne sieci fastfoodów nie zakończyły się sukcesem. Całkiem niedawno McDonald's wprowadził chatboty do swoich restauracji w opcji McDrive. Po serii błędów, które szybko zostały wyłapane przez klientów i zrobiły sporą "karierę" w social mediach znana także w Polsce sieć szybko wycofała się z tego projektu. W sieci nadal możemy znaleźć przykłady zamówień, w których robot McDonald's na przykład omyłkowo dodaje do zamówienia 28 zestawów Chicken McNuggets.