Apple ma za mało pieniędzy. Czas na mapy z reklamami

Według doniesień Bloomberga, Apple ponownie wraca do pomysłu reklam w aplikacji Mapy. Miałoby to dodatkowo zwiększyć przychody z przegródki „usługi” amerykańskiego giganta.

Lech Okoń (LuiN)
11
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Apple ma za mało pieniędzy. Czas na mapy z reklamami

Apple wraca do pomysłu sprzed 3 lat

Trzy lata temu, w sierpniu 2022 roku pojawiały się już doniesienia dotyczące wprowadzenia reklam w wynikach wyszukiwania aplikacji Mapy firmy Apple. Koncern z Cupertino miał wprowadzać tę formę zarabiania na użytkownikach w 2023 roku, ale ostatecznie do niczego takiego nie doszło.

Dalsza część tekstu pod wideo

Apple zarobił w 2024 roku około 10 miliardów dolarów na reklamach, co uczyniło ten segment kluczowym elementem strategii przychodowej firmy. Mało tego, w sierpniu 2024 roku Apple osiągnął aż 51% udziału w rynku reklamy programatycznej, co oznacza wzrost o 6% rok do roku.

Nie dziwi więc pomysł na „własny Google News” w postaci Apple News, w obrębie którego od listopada 2024 roku firma sprzedaje reklamy z pośrednictwem wewnętrznego zespołu. Od lat firma natomiast ma dla swoich partnerów ofertę reklamową sklepie z aplikacjami Apple App Store — tak, te wszystkie rekomendacje to nie tylko z dobroci serca.

Teraz przyszła pora na kolejny element układanki. Jak podaje Bloomberg, Apple aktywnie bada możliwości monetyzacji Apple Maps. Pomysłów jest wiele, firma może np. pobierać opłaty za priorytetowe pozycjonowanie wyników wyszukiwania w aplikacji. Możliwe jest także wyróżnianie konkretnych lokalizacji, tak aby były bardziej widoczne dla użytkowników. Ostateczne decyzje co do przyjętych form wciąż jednak jeszcze nie zapadły.