Jak Polacy oglądają telewizję? Nielsen podał dane za listopad
W listopadzie polscy widzowie spędzili średnio ponad 4 godziny przed telewizorem. Najczęściej leciały tam programy telewizji satelitarnej, kablowej lub naziemnej.

W listopadzie 2023 roku widzowie w Polsce spędzali przed telewizorem średnio 4 godziny i 9 minut. To o 17 minut więcej niż w październiku. W ujęciu miesięcznym oglądalność tradycyjnej telewizji wzrosła o 7%, a streamingu o 6%. W minionym miesiącu największą widownię w stacjach telewizyjnych miały przemówienie Prezydenta RP Andrzeja Dudy oraz mecz piłki nożnej Polska – Czechy, rozgrywany w ramach eliminacji do Mistrzostw Europy.
Jeśli chodzi o streaming wideo, oglądalność oferty serwisu Netfliks wzrosła w ciągu miesiąca o 15%. Tym samym platforma ta prześcignęła YouTube, którego oglądalność pozostała na niezmienionym poziomie i odzyskała miejsce lidera w streamingu z udziałem w ogólnym rankingu na poziomie 1,7%. Wśród innych platform VOD wzrosty odnotowały także HBO MAX, Viaplay oraz Apple TV+.



Informacje o metodologii The Gauge
Dane pochodzą z jednoźródłowego panelu Nielsena, który obejmuje 3500 gospodarstw domowych i prawie 9700 panelistów. The Gauge: Poland opiera się na miesięcznych danych dotyczących udziału w widowni AMR (średnia ocena minutowa). Dane prezentowane są dla osób powyżej 4 roku życia i podzielone są na telewizję kablową, satelitarną i naziemną (zarówno liniową, jak i przesuniętą w czasie do 7 dni) oraz widzów transmisji strumieniowej (streamingu), przy czym oglądalność kanałów telewizyjnych na żywo na platformach OTT jest klasyfikowana jako oglądalność streamingu. Kategoria „Inne” obejmuje wyświetlenia nierozpoznanych treści.
Zobacz: TVP Info zdjęte. Nowy rząd zaczął obiecane porządki
Zobacz: Polacy tracą dostęp do TVP. Wyjaśniamy