Do klientów firmy pożyczkowej Vivus trafił mailing sugerujący konieczność zmiany hasła, nie tylko na platformie, ale też hasła do skrzynki e-mail i w innych aplikacjach. Czyżby doszło do wycieku danych? Dostaliśmy oficjalną odpowiedź.
Jak sygnalizują nasi Czytelnicy, na ich skrzynki e-mial wpadły wiadomości od Vivusa mogące sugerować, że doszło do naruszenia bezpieczeństwa ich danych osobowych. Treść e-maila nie została jednocześnie opatrzona opisem uzasadniającym sugerowane działania:
Dbając o Twoje bezpieczeństwo zresetowaliśmy hasło do Twojego Profilu Klienta.
Co należy zrobić:
1. Przeskanuj swoje urządzenia (komputer, telefon) aktualnym programem antywirusowym,
2. Zmień hasło do Profilu Klienta,
3. Wejdź na stronę https://client.vivus.pl/password-recovery i wpisz numer telefonu, którym rejestrowałeś się na Vivus.pl. Dalej postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie. Ustaw inne hasło, niż to używane dotychczas – nie wracaj do niego.
4. Zalecamy również zmianę hasła do Twojej skrzynki email i innych aplikacji. Szczególnie zwróć uwagę, aby nie używać tych samych haseł do różnych serwisów.
Jak widać, jest to bardzo szczegółowa instrukcja, która jest typowa dla sytuacji, gdy zabezpieczenia danego serwisu zostały złamane. W związku z doprecyzowanymi w ostatnich latach przepisami dotyczącymi przetwarzania i bezpieczeństwa danych osobowych (RODO), zazwyczaj tego typu komunikaty są jednak uzupełnione opisem sytuacji i informacją o przekazaniu do UODO monitu o incydencie bezpieczeństwa. Tego jednak w wiadomości od Vivusa zabrakło.
Z prośbą o wyjaśnienia udaliśmy się do Soonly Finance, właściciela vivus.pl. Jak zapewnia biuro prasowe Soonly, klienci mogą być spokojni, a wysłany mailing nie ma nic wspólnego z wyciekiem danych.
W ostatnim czasie wprowadziliśmy zmiany w procesie logowania na profil klienta, które podnoszą poziom bezpieczeństwa danych osobowych. W związku z tym do części klientów, których konta są nieaktywne od dłuższego czasu, wysyłana została prośba o zmianę hasła. Sytuacja nie ma związku z jakimkolwiek wyciekiem danych
- przekazało redakcji Telepolis.pl biuro prasowe Soonly, właściciela vivus.pl
Pozostaje mieć nadzieję, że przyszłe komunikaty firmy będą lepiej dostosowane do sytuacji.
Zobacz: Kupujesz w Decathlon? Uważaj, pilne ostrzeżenie rządowej agencji
Zobacz: Nowe obowiązki płatnicze. Zmiany odczują klienci wszystkich banków
Źródło zdjęć: MOZCO Mateusz Szymanski / Shutterstock
Źródło tekstu: Vivus, wł