Używasz aplikacji bankowej? Pamiętaj o limitach. Oto konkrety
Wiele osób może nie zdawać sobie z tego sprawy, ale w aplikacjach mobilnych banków nie można zrobić przelewu w dowolnej kwocie. Te objęte są limitami.

Aplikacje mobilne banków systematycznie wypierają serwisy internetowe. Z raportu Santander Bank Polska wynika, że co prawda aż 68 proc. korzysta z obu sposobów zarządzania swoim kontem, ale aż 70 proc. częściej wybiera smartfon i aplikację.
Jednak wiele osób może nie zdawać sobie sprawę, że te mają swoje limity. Dotyczą one między innymi maksymalnych kwot przelewów w aplikacji mobilnej — informuje Bankier.pl.



Limity przelewów w aplikacjach banków
Z największych banków w Polsce tylko jeden nie ma żadnych limitów związanych z maksymalną kwotą przelewu, jaką można zlecić w aplikacji mobilnej. Jest to Credit Agricole. Wszystkie pozostałe mają ograniczenia. W najgorszym scenariuszu zrobimy przelew na maksymalnie 5 tys. zł.
Limity w poszczególnych bankach prezentują się następująco:
- Alior Bank — 50 tys. zł
- Bank Millennium — 50 tys. zł
- Bank Pocztowy — 10 tys. zł
- Bank Pekao — 10 tys. zł (można złożyć wniosek o wyższy limit)
- BNP Paribas — 10 tys. zł
- BOŚ Bank — 50 tys. zł
- Citi Handlowy — 200 tys. zł
- Credit Agricole — bez limitu
- ING Bank Śląski — 50 tys. zł
- mBank — 20 tys. zł
- Nest Bank — 15 tys. zł
- PKO BP — 50 tys. zł
- Santander Bank Polska — 10 tys. zł
- SGB Bank — 5 tys. zł
- VeloBank — 50 tys. zł
W większości banków limity (do wspomnianego wyżej maksimum) można zmienić z poziomu aplikacji mobilnej. Jednak niektóre w tym celu odsyłają do bankowości internetowej. To między innymi: PKO BP, VeloBank, Nest Bank, BOŚ Bank oraz Alior Bank.