Bank PKO BP zmienił zdanie. Pożądaną funkcję znów znajdziesz w IKO

Cicha rewolucja dopadła klientów nocą. Nagle z aplikacji IKO wyparowała niezwykle przydatna funkcja. Chociaż klienci zaczęli obwiniać PKO Bank Polski, winowajca był gdzieś indziej, a zmiana była ukartowana od 2022 roku.

Dominik Krawczyk (dkraw)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Bank PKO BP zmienił zdanie. Pożądaną funkcję znów znajdziesz w IKO

Różne stany świadomości w Trójmieście

W marcu tego roku kierowcy poruszający się po Trójmieście zostali niespodziewanie poszkodowani uchwałą Gdyni jeszcze z 2022 roku. W myśl nowych przepisów parkowanie w Strefie Płatnego Parkowania przestało działać w dotychczasowej formie. Z aplikacji do parkowania pojazdów zniknęła funkcja deklaracji kwoty i czasu parkowania, a niektóre banki, z PKO Bankiem Polskim na czele, w ogóle wycofały możliwość płacenia za parkowanie ze swoich aplikacji.

Dalsza część tekstu pod wideo

Decyzja Urzędu Miasta Gdyni sprawiła, że nie można było już parkować płacąc "awansem", lecz działały jedynie aplikacje z funkcją start i stop. Co więcej, jeśli nie zakończyliśmy parkowania w aplikacji, opłaty nadal były naliczane. W praktyce zmusiło to kierowców do używania przestarzałych parkometrów, zamiast wygodnych usług mobilnych. Kuriozalne było natomiast to, że w całym Trójmieście problem ten występował wyłącznie w Gdyni. Jeśli zaś dany bank nie miał wdrożonej funkcji start/stop, w ogóle rezygnował ze świadczenia usług.

W PKO Bank Polski już zapłacisz... ale miasto nie zmieniło jeszcze zdania

PKO Bank Polski znów umożliwia opłacanie parkingu w Gdyni przez aplikację IKO – to decyzja, która zaskoczyła wielu klientów i pokazuje, że bank potrafi słuchać użytkowników oraz reagować na ich potrzeby, a także na nowe przepisy.

Wystarczy wejść w aplikacji IKO w zakładkę „Więcej”, wybrać „Opłaty parkingowe”, a następnie „Zaparkuj samochód i oznacz go winietą moBILET” (winietę można pobrać bezpośrednio z aplikacji lub zostawić w aucie kartkę z napisem „moBILET”). Po wybraniu lokalizacji, strefy i rodzaju parkowania (obecnie dostępny jest tryb start/stop), wystarczy zatwierdzić płatność. Gdy kończymy parkowanie, jednym kliknięciem wybieramy „Stop” i płacimy tylko za rzeczywisty czas postoju.

Opcja parkowania czasowego – czyli płatności z góry za określony czas – pozostaje tymczasowo niedostępna, zgodnie z życzeniem miasta. Jednak bank wprowadził udogodnienie: informacje o aktywnych biletach parkingowych oraz komunikacyjnych są teraz widoczne na liście powiadomień w telefonie, co ułatwia kontrolę nad wydatkami i pozwala uniknąć niepotrzebnych opłat.

Usługa opłat parkingowych w aplikacji IKO realizowana jest przez Mobile Traffic Data Sp. z o.o., operatora systemu moBILET, i dostępna jest w wybranych miastach w Polsce.