Bank PKO BP zmienił zdanie. Pożądaną funkcję znów znajdziesz w IKO
Cicha rewolucja dopadła klientów nocą. Nagle z aplikacji IKO wyparowała niezwykle przydatna funkcja. Chociaż klienci zaczęli obwiniać PKO Bank Polski, winowajca był gdzieś indziej, a zmiana była ukartowana od 2022 roku.

Różne stany świadomości w Trójmieście
W marcu tego roku kierowcy poruszający się po Trójmieście zostali niespodziewanie poszkodowani uchwałą Gdyni jeszcze z 2022 roku. W myśl nowych przepisów parkowanie w Strefie Płatnego Parkowania przestało działać w dotychczasowej formie. Z aplikacji do parkowania pojazdów zniknęła funkcja deklaracji kwoty i czasu parkowania, a niektóre banki, z PKO Bankiem Polskim na czele, w ogóle wycofały możliwość płacenia za parkowanie ze swoich aplikacji.
Decyzja Urzędu Miasta Gdyni sprawiła, że nie można było już parkować płacąc "awansem", lecz działały jedynie aplikacje z funkcją start i stop. Co więcej, jeśli nie zakończyliśmy parkowania w aplikacji, opłaty nadal były naliczane. W praktyce zmusiło to kierowców do używania przestarzałych parkometrów, zamiast wygodnych usług mobilnych. Kuriozalne było natomiast to, że w całym Trójmieście problem ten występował wyłącznie w Gdyni. Jeśli zaś dany bank nie miał wdrożonej funkcji start/stop, w ogóle rezygnował ze świadczenia usług.



W PKO Bank Polski już zapłacisz... ale miasto nie zmieniło jeszcze zdania
PKO Bank Polski znów umożliwia opłacanie parkingu w Gdyni przez aplikację IKO – to decyzja, która zaskoczyła wielu klientów i pokazuje, że bank potrafi słuchać użytkowników oraz reagować na ich potrzeby, a także na nowe przepisy.
Wystarczy wejść w aplikacji IKO w zakładkę „Więcej”, wybrać „Opłaty parkingowe”, a następnie „Zaparkuj samochód i oznacz go winietą moBILET” (winietę można pobrać bezpośrednio z aplikacji lub zostawić w aucie kartkę z napisem „moBILET”). Po wybraniu lokalizacji, strefy i rodzaju parkowania (obecnie dostępny jest tryb start/stop), wystarczy zatwierdzić płatność. Gdy kończymy parkowanie, jednym kliknięciem wybieramy „Stop” i płacimy tylko za rzeczywisty czas postoju.
Opcja parkowania czasowego – czyli płatności z góry za określony czas – pozostaje tymczasowo niedostępna, zgodnie z życzeniem miasta. Jednak bank wprowadził udogodnienie: informacje o aktywnych biletach parkingowych oraz komunikacyjnych są teraz widoczne na liście powiadomień w telefonie, co ułatwia kontrolę nad wydatkami i pozwala uniknąć niepotrzebnych opłat.
Usługa opłat parkingowych w aplikacji IKO realizowana jest przez Mobile Traffic Data Sp. z o.o., operatora systemu moBILET, i dostępna jest w wybranych miastach w Polsce.