Xiaomi zarabia więcej mimo spowolnienia chińskiego rynku. Podstawowy cel na ten rok to globalna ekspansja

W oficjalnym komunikacie prasowym Xiaomi podaje, że zysk netto za czwarty kwartał 2018 roku przekroczył prognozy analityków, zatrzymując się na poziomie 1,85 mld juanów (275,5 mln dol.).

Sebastian Górski (Uapsiabiduba)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Xiaomi zarabia więcej mimo spowolnienia chińskiego rynku. Podstawowy cel na ten rok to globalna ekspansja

Mimo stagnacji na największym na świecie chińskim rynku, Xiaomi w Q42018 udało się wypracować przychód na poziomie 44,4 mld juanów (wzrost o 27 proc.). To głównie zasługa aktywnej działalności w Indiach oraz na terenie Europy. Cały ubiegły rok chiński producent zakończył z przychodem wysokości 174,9 mld juanów i zyskiem netto sięgającym 8,6 mld juanów (1,28 mld dol.).

Dalsza część tekstu pod wideo

Po starcie w 2018 roku obecnie Xiaomi jest czwartym największym producentem smartfonów w naszym regionie. Jak wyjaśniał w rozmowie z dziennikarzami Shou Zi Chew, pełniący obowiązki CFO, sprzedaż poza Chinami wygenerowała dla producenta aż 40 proc. przychodów w ostatnim kwartale ubiegłego roku. Nic zatem dziwnego, że podstawowym celem dla Xiaomi na 2019 rok jest globalna ekspansja.

Xiaomi nie skupia się już wyłącznie na urządzeniach o najniższej cenie. Przebudowuje swoje portfolio, oferując więcej produktów premium, co pozwala podnosić marżę. Średnia cena sprzedaży smartfonów producenta w Chinach podskoczyła w ciągu roku o 17 proc. W tym samym czasie poza granicami kraju średni wzrost cen zatrzymał się na poziomie 10 proc.