Xiaomi zarabia więcej mimo spowolnienia chińskiego rynku. Podstawowy cel na ten rok to globalna ekspansja
W oficjalnym komunikacie prasowym Xiaomi podaje, że zysk netto za czwarty kwartał 2018 roku przekroczył prognozy analityków, zatrzymując się na poziomie 1,85 mld juanów (275,5 mln dol.).

Mimo stagnacji na największym na świecie chińskim rynku, Xiaomi w Q42018 udało się wypracować przychód na poziomie 44,4 mld juanów (wzrost o 27 proc.). To głównie zasługa aktywnej działalności w Indiach oraz na terenie Europy. Cały ubiegły rok chiński producent zakończył z przychodem wysokości 174,9 mld juanów i zyskiem netto sięgającym 8,6 mld juanów (1,28 mld dol.).



Po starcie w 2018 roku obecnie Xiaomi jest czwartym największym producentem smartfonów w naszym regionie. Jak wyjaśniał w rozmowie z dziennikarzami Shou Zi Chew, pełniący obowiązki CFO, sprzedaż poza Chinami wygenerowała dla producenta aż 40 proc. przychodów w ostatnim kwartale ubiegłego roku. Nic zatem dziwnego, że podstawowym celem dla Xiaomi na 2019 rok jest globalna ekspansja.
Xiaomi nie skupia się już wyłącznie na urządzeniach o najniższej cenie. Przebudowuje swoje portfolio, oferując więcej produktów premium, co pozwala podnosić marżę. Średnia cena sprzedaży smartfonów producenta w Chinach podskoczyła w ciągu roku o 17 proc. W tym samym czasie poza granicami kraju średni wzrost cen zatrzymał się na poziomie 10 proc.