Wyniki Ericssona po 2Q2014
Ericson ogłosił wyniki finansowe za II kwartał 2014 roku. Sprzedaż wzrosła w stosunku do I kwartału o 13%, natomiast w skali roku spadła o 1%.

Ericson ogłosił wyniki finansowe za II kwartał 2014 roku. Sprzedaż wzrosła w stosunku do I kwartału o 13%, natomiast w skali roku spadła o 1%.
W II kwartale sprzedaż Ericssona wyniosła 54,8 mld koron szwedzkich, była o 1% mniejsza niż w analogicznym okresie 2013 roku i jednocześnie o 15% wyższa niż przed kwartałem. Wynik Ericssona był tym samym wyższy niż prognozowany. Przełożyło się to na zysk netto w wysokości 4 mld koron szwedzkich (585 mln dolarów), w porównaniu do 2,5 mld przed rokiem i 2,6 mld przed kwartałem (wzrost o odpowiednio 62 i 52%).
Sprzedaż odbudowała się w porównaniu do poprzedniego kwartału - głównie za sprawą wzrostu na Bliskim Wschodzie, w Chinach i Indiach oraz dzięki stale rosnącym zamówieniom na rozwój pojemności w Ameryce Północnej.
Marża wzrosła do 36,4% (32,4% przed rokiem), za sprawą wzrostu zamówień pojemnościowych, zwiększonych przychodów IPR i niższych opłat restrukturyzacyjnych. W najbliższej perspektywie, wygrywane kluczowe kontrakty będą stopniowo wpływać na sprzedaż i business mix, co powinno pozytywnie wpłynąć na wyniki w II połowie 2014 roku.
Ericsson to największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych. Obecnie ponad 40% światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson, co przekłada się na ponad 2,5 miliarda abonentów.
Sztokholmska firma działa w ponad 180 krajach i zatrudnia przeszło 110 tys. pracowników.