DAJ CYNK

#FakeHunter - dołącz do walki z dezinformacją

Dodane przez: msnet

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 1805

#FakeHunter walka z dezinformacją

Polska Agencja Prasowa (PAP) uruchamia wspólnie z GovTech Polska społeczny projekt weryfikacji treści dotyczących wirusa SARS-CoV-2, które publikowane są w Internecie. Twórcy narzędzia szukają liderów opinii, osób zaangażowanych społecznie, które zostaną wyposażone w wiedzę o potwierdzonych źródłach informacji o koronawirusie i dołączą do walki z fake newsami.

#FakeHunter to odważny i odpowiedzialny społecznie projekt, w którym uczestniczyć może każdy, komu zależy na dystrybucji wiarygodnych informacji w przestrzeni publicznej. W czasie zagrożenia epidemicznego największym wyzwaniem jest weryfikacja zasobów internetowych i demaskowanie nieprawdziwych wiadomości dotyczących wirusa SARS-CoV-2.

Zobacz: Kwarantanna domowa - aplikacja dla tych, którzy muszą zostać w domu
Zobacz: Sennheiser: #zostańwdomu, zadbaj o higienę słuchawek i ciesz się muzyką

Obok oficjalnych komunikatów Ministerstwa Zdrowia, Głównego Inspektora Sanitarnego, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz innych instytucji państwowych, w Internecie pojawiają się również fałszywe wiadomości, których celem jest dezinformacja i sianie paniki wśród Polaków. #FakeHunter umożliwi zgłaszanie takich treści przez internautów - zostanie to udostępniona po zrekrutowaniu i właściwym przygotowaniu liderów opinii.

W obecnej sytuacji wiarygodna informacja odgrywa kluczową rolę w przeciwdziałaniu rozprzestrzenianiu się koronawirusa. Portale internetowe i wszyscy użytkownicy mediów społecznościowe powinni w sposób odpowiedzialny dzielić się wyłącznie prawdziwymi przekazami. Dlatego Polska Agencja Prasowa wspólnie z GovTech Polska poszukuje osób, które dołączą do projektu #FakeHunter i pomogą zwalczać dezinformacje dotyczące epidemii.

Aby zgłosić swoją kandydaturę, wystarczy wypełnić formularz znajdujący się pod tym adresem.

FakeHunter dołącz do walki z dezinformacją

Zobacz: Netflix obniży jakość wideo w Europie
Zobacz: Adobe pomaga fotografom. Dwa miesiące Creative Cloud za darmo

Źródło tekstu: PAP

Przewiń w dół do następnego wpisu