UKE: Chcemy lepszej jakości usług telekomunikacyjnych [wideo]

UKE do dziś czeka na uwagi przedsiębiorców telekomunikacyjnych w sprawie treści memorandum o jakości usług. Celem dokumentu, do którego będą mogli przystąpić dobrowolnie, jest zapewnienie konsumentom dostępu do informacji o jakości i dostępności świadczonych usług telekomunikacyjnych.

Lech Okoń (LuiN)
6
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
UKE: Chcemy lepszej jakości usług telekomunikacyjnych [wideo]

UKE do dziś czeka na uwagi przedsiębiorców telekomunikacyjnych w sprawie treści memorandum o jakości usług. Celem dokumentu, do którego będą mogli przystąpić dobrowolnie, jest zapewnienie konsumentom dostępu do informacji o jakości i dostępności świadczonych usług telekomunikacyjnych.

Memorandum o jakości usług to takie wyrażenie woli przez wszystkich przedsiębiorców funkcjonujących na rynku, którzy do niego przystąpią, oraz prezesa UKE, że chcemy i będziemy robić wszystko, by nasi klienci nie musieli kupować kota w worku (...) Po 20 października planuję zaproszenie do podpisania memorandum chcących to zrobić przedsiębiorców - mówi Magdalena Gaj, prezes UKE.

Działania Urzędu wpisują się w nowe wymagania ramowe UE o ochronie konsumentów i zapewnieniu praw użytkowników usług telekomunikacyjnych. Celem jest doprowadzenie do takiej sytuacji, by umowy przedstawiane klientom w sposób jasny, zrozumiały i łatwo dostępny określały minimalne oferowane poziomy jakości usług. Po drugie, by połączenia szerokopasmowe były tak szybkie, jak wynika to z reklam dostawców usług internetowych.

To z kolei wymaga publikowania przez operatorów porównywalnych, odpowiednich i aktualnych informacji dla użytkowników końcowych. Aby stało się to możliwe potrzebne jest m.in. uzgodnienie wspólnej metodologii pomiarów.

<: F933 :>

Dalsza część tekstu pod wideo