Sony opublikował wyniki za ostatni kwartał 2018 roku. Sprzedaż Xperii spadła o 37%
Firma Sony podsumowała III kwartał roku fiskalnego 2018, czyli IV kwartał roku kalendarzowego. Podobnie jak wielu innych producentów, Japończycy zanotowali mniejszą sprzedaż smartfonów niż rok wcześniej. Na szczęście niektóre z innych działów zrównoważyły poniesioną stratę.

W ostatnich trzech miesiącach 2018 roku firma Sony uzyskała przychód w wysokości 2,402 bln jenów (22 mld dolarów), co jest wynikiem o 10,1% niższym, niż w miesiącach październik-grudzień 2017 roku. O 7,5% wzrósł jednak zysk operacyjny japońskiego koncernu, który osiągnął w ostatnim kwartale 377 mld jenów (3,5 mld dolarów). Najwięcej zarobiły działy związane z grami, muzyką, zdjęciami i rozrywką domową.
Kwartalna sprzedaż smartfonów spadła o 36,9% w ujęciu rocznym, osiągając w IV kwartale (kalendarzowym) ubiegłego roku 137,2 mld jenów (1,3 mld dolarów). Jednocześnie wypracowany rok wcześniej zysk operacyjny zmienił się w stratę w wysokości 15,5 mld jenów (0,14 mld dolarów).



Prognozy firmy na cały rok fiskalny nie są optymistyczne. Sony przewiduje, że w okresie od 1 kwietnia 2018 roku do 31 marca 2019 roku dostarczy na rynek 6,5 mln smartfonów. Jeszcze w październiku prognozowano, że będzie to 7 mln Xperii. Dla porównania w roku fiskalnym 2017 na światowe rynki trafiło 13,5 mln smartfonów marki Sony.
Podczas zbliżających się targów MWC 2019 Sony zaprezentuje Xperię XZ4. Być może to urządzenie odniesie większy sukces i odwróci los japońskiego producenta.