DAJ CYNK

Canalys: w 4Q 2018 Apple sprzedał najwięcej smartfonów, ale w całym roku liderem pozostał Samsung

30.01.2019

Dodane przez: msnet

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 3532

Ważne 1

0

Globalny rynek smartfonów skurczył się w IV kwartale 2018 roku o 6,3% w ujęciu rocznym. Liderem sprzedaży był Apple, który nieznacznie wyprzedził Samsunga. Czołówce po piętach depcze Huawei, który w ciągu roku zyskał najwięcej.

Rynek smartfonów w 4Q2018

W czwartym kwartale 2018 roku firma Apple dostarczyła na światowe rynki najwięcej smartfonów - 71,7 mln sztuk (o 7,3% mniej niż rok wcześniej), osiągając udział w globalnym rynku na poziomie 19,8%. Drugie miejsce zajął Samsung, który sprzedał 70.3 mln smartfonów (spadek o 5,3% rok do roku). Na trzecim miejscu podium znalazł się Huawei, który dostarczył na rynek 60,5 mln smartfonów, osiągając w ujęciu rocznym wzrost o 47,3%. Kolejne miejsca należały do Oppo i Xiaomi, przy czym ten pierwszy zanotował wzrost, natomiast drugi niewielki spadek.

Jak podaje ekspert firmy Canalys, ogólny spadek sprzedaży smartfonów w ostatnim kwartale wynika w dużej mierze z nasycenia rynku oraz faktu, że konsumenci coraz dłużej używają tego samego urządzenia. Nie należy też zapominać o czynnikach międzynarodowych, takich jak wojna handlowa między Stanami Zjednoczonymi i Chinami.

Rynek smartfonów w 2018 roku

Sprzedaż smartfonów w całym 2018 roku wyniosła 1,388 mld sztuk, czyli o 4,6% mniej niż w 2017 roku. Liderem rynku zdecydowanie pozostał Samsung, który dostarczył 21,2% wszystkich urządzeń tego typu - 293,7 mln sztuk (spadek o 7,2% w stosunku do 2017 roku). 212,1 mln smartfonów to wynik Apple'a. W tym przypadku spadek był niewielki - 1,7%. Huawei dostarczył na rynek w ubiegłym roku 206 mln smartfonów, o 34,5% więcej niż rok wcześniej. Wzrost sprzedaży zanotowała także firma Xiaomi (o 31,6%) i Oppo (o 6,9%).

Zobacz: Wyniki Apple'a za 4Q2018. Sprzedaż iPhone'ów spadła, ale na świecie jest ich już 900 mln
Zobacz: Apple lepszy niż Xiaomi w Chinach, ale tylko w IV kwartale. W całym 2018 roku nie miał szans
Zobacz: 31 stycznia marka Oppo oficjalnie zadebiutuje na polskim rynku

Źródło tekstu: Canalys

Przewiń w dół do następnego wpisu