DAJ CYNK

Apple lepszy niż Xiaomi w Chinach, ale tylko w IV kwartale. W całym 2018 roku nie miał szans

25.01.2019

Dodane przez: msnet

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 3768

Ważne 1

0

Na chiński rynek w IV kwartale 2018 roku trafiło 108 mln smartfonów, o 11% mniej niż rok wcześniej. Liderem pozostał Huawei, natomiast firmy Apple i Xiaomi radziły sobie gorzej niż rok wcześniej.

Tylko 14% urządzeń sprzedawanych w Chinach nie ma logo Huawei, Oppo, Vivo, Xiaomi lub Apple - wynika z najnowszych danych Strategy Analytics. W IV kwartale ubiegłego roku iPhone był co dziesiątym sprzedanym telefonem, a logo Huaweia widniało na 30% z nich. Łącznie Huawei sprzedał w 2018 roku w Chinach 105,1 mln sztuk telefonów, przy całej sprzedaży na poziomie 408,5 mln. Samsung występuje w Chinach w ilościach śladowych. Z  pierwszej piątki Huawei jako jedyny zwiększył swój udział na chińskim rynku w ujęciu rocznym, z 20,0% do 27,8%.

Najwięcej w ciągu roku straciły firmy Xiaomi i Apple. Sprzedaż urządzeń obu producentów spadła mniej więcej o jedną trzecią w porównaniu z IV kwartałem 2017 roku. W IV kwartale 2018 roku Apple zdołał przegonić swojego chińskiego konkurenta, jednak w odniesieniu do całego roku firma Xiaomi pokonała Amerykanów o prawie 16 mln sztuk (50,0 mln vs 34,2 mln).

Tymczasem firmy Oppo i Vivo utrzymały dwa niższe stopnie podium. Oppo dostarczył w ubiegłym roku na rynek chiński prawie 83 mln smartfonów, natomiast Vivo prawie 80 mln. Szczegóły przedstawiamy w poniższej tabeli:

Producent 4Q2017 2017 4Q2018 2018
mln % mln % mln % mln %
Huawei 24,3 20,0 90,8 19,8 30,0 27,8 105,1 25,7
Oppo 22,8 18,8 86,6 18,8 22,4 20,8 82,8 20,3
Vivo 20,5 16,9 73,1 15,9 22,2 20,6 79,3 19,4
Xiaomi 15,5 12,8 52,7 11,5 10,0 9,3 50,0 12,2
Apple 14,0 11,5 36,7 8,0 10,9 10,1 34,2 8,4
Inni 24,2 20,0 119,8 26,1 12,4 11,5 57,1 14,0
Razem 121,3 100 459,6 100 107,9 100 408,5 100


Zobacz: Druga generacja słuchawek AirPods zadebiutuje w pierwszej połowie 2019 roku. Nowy produkt Apple'a będzie oferował funkcje kontrolujące kondycję użytkownika
Zobacz: Huawei z rekordowym przychodem ze sprzedaży smartfonów
Zobacz: Xiaomi ogłasza kolejną edycję programu Mi Explorers. 20 fanów marki pojedzie do Barcelony

Źródło tekstu: Strategy Analytics

Komentarze
Zaloguj się