SMS-y nie mogą wprowadzać w błąd

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził rozstrzygnięcie UOKiK dotyczące konkursu Quiz Wiedzowy zorganizowanego przez CT Creative Team.

Arkadiusz Dziermański (orson_dzi)
23
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
SMS-y nie mogą wprowadzać w błąd

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził rozstrzygnięcie UOKiK dotyczące konkursu Quiz Wiedzowy zorganizowanego przez CT Creative Team.

W 2013 roku UOKiK zakwestionował treści reklamowe wysyłane do konsumentów w związku z konkursem Quiz wiedzowy, który został zorganizowany przez CT Creative Team i trwał od listopada 2010 do grudnia 2011 roku. Postępowanie Urzędu wykazało, że konsumenci otrzymywali wiadomości o treści:
I w końcu się udało! Wygrywasz gwarantowaną nagrodę o grze o 100.000zł! Po odbiór odeślij darmowy sms: KASA na nr 8064!'WOW! GRATULUJEMY! SMSQuiz.pl lub
WLASCICIEL NUMERU PROSZONY O PILNE WYSLANIE ZA DARMO 1SMSa o tresci KASA na nr 8064 CZEKA NAGRODA GWRANTOWANA w GRZE o 100.000zl!www.SMSQuiz.pl.

Zobacz: 141 tys. zł kary za SMS-y wprowadzające w błąd

W wysyłanych wiadomościach brak było informacji, że odesłanie SMS-a oznacza przystąpienie do konkursu, który polegał na wysyłaniu przez konsumentów dodatkowo płatnych SMS-ów w odpowiedzi na nadsyłane pytania. Ponadto w reklamach brak było informacji o cenie tych SMSów oraz organizatorze konkursu.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów UOKiK nałożył na CT Creative Team karę pieniężną w wysokości 141,575 tys zł. Spółka odwołała się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który potrzymał zarzuty UOKiK oraz nałożoną karą finansową (XVII AmA 105/13, wyrok z 23 października 2014 roku).

Dalsza część tekstu pod wideo