Wiadomości
Z Instagrama korzysta nawet 10 razy więcej kobiet niż mężczyzn
W Polsce z Instagrama korzystają przede wszystkim kobiety - tak wynika z danych Gemius Polska.
8
Udostępnij na fb
Udostępnij na X

Gemius Polska
2,1 mln
72%
Z perspektywy biznesowej, a dokładniej patrząc na możliwości monetyzacji, fakt iż aplikacja jest tak bardzo kobieca niewątpliwie jest dużym atutem, ponieważ znaczna część kampanii reklamowych jest skierowana właśnie do kobiet i docieranie do żeńskich grup docelowych jest ważne dla wielu marek
Tematyka lifestylowa zazwyczaj znacznie bardziej przyciąga kobiety niż mężczyzn i to bez względu na rodzaj medium. Tak dzieje się w telewizji, prasie, a także w internecie. Biorąc pod uwagę ten fakt, nie jest zaskakujące, że w aplikacji Instagram królują kobiety. Przecież to kobiety znacznie chętniej dzielą się swoimi emocjami i uczuciami oraz uwielbiają oglądać piękne zdjęcia i właśnie w te potrzeby wpisuje się aplikacja Instagram.
Kobiety bardzo aktywnie korzystają z aplikacji społecznościowych. Nie tylko Instagram jest zdominowany przez słabą płeć. W sierpniu więcej kobiet korzystało także z aplikacji Facebooka oraz ze Snapchata. Z kolei z aplikacji Twitter korzysta więcej mężczyzn