DAJ CYNK

Wyniki UPC Polska po 3Q2018 - wyniki są coraz lepsze dzięki przyspieszeniu Internetu

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Wprowadzenie prędkości gigabitowej wraz z nowymi ofertami dla klientów indywidualnych i biznesowych przyczyniło się do wzrostu liczby klientów oraz poprawy wyników UPC w obu segmentach w III kwartale 2018 roku. Całkowita liczba usług (RGU) wzrosła o 15700 w porównaniu z poprzednim kwartałem, przekraczając poziom 3 milionów.

- Nasze inwestycje w przełomową na rynku prędkość gigabitową dla firm i osób prywatnych oraz nowe portfolio usług cyfrowej rozrywki i internetu, w tym między innymi dostęp do kanałów Polsat Sport Premium, przyczyniły się do poprawy wyników UPC w ostatnim kwartale. Dodatkowo, dzięki nowej ofercie zdobyliśmy nowych klientów, oferując im dostęp do innowacyjnej rozrywki na wielu ekranach, a także najlepszej jakości internet. Z pełnym zaangażowaniem zwiększamy skalę działalności, aby stale proponować klientom jak najwyższą jakość oraz poszerzać zasięg naszej sieci gigabitowej poza 3,4 milionów gospodarstw domowych, do których docieramy już dziś, a także zwiększać liczbę miejsc, w których możemy zaoferować prędkość gigabitową - powiedział Robert Redeleanu, CEO UPC Polska.

Liczba klientów UPC Polska wzrosła przez rok o 4,5 tys, a liczba świadczonych dla nich usług o 51,9 tys, osiągając poziom 3,010 mln. To, co mogło przyciągnąć nowych klientów, to wzrost średneiej prędkości Internetu do 180 Mb/s, zaoferowanie łączy o przepustowości 1 Gb/s, a także wzrost liczby gospodarstw domowych w zasięgu światłowodu do 3,341 mln (więcej o 22,4 tys. niż w poprzednim kwartale). Przez rok ponad 20-krotnie wzrosła liczba użytkowników łącza internetowego o prędkości 500 Mb/s.

UPC Polska miał na koniec III kwartału 1,431 mln  klientów. Biorąc pod uwagę poszczególne usługi, było 1,154 mln klientów Internetu, 1,033 mln klientów telewizji cyfrowej i 0,644 mln klientów telefonii. W ciągu roku liczba usług, z których korzystali, wzrosła o 30,5 tys. w przypadku Internetu, 16,6 tys w przypadku telewizji oraz 17,4 tys. w przypadku telefonii. Ponad 545 tys. klientów UPC korzystało na koniec września z usługi Connect Box (wzrost o 245 tys. kwartał-do-kwartału). Liczba klientów platformy Horizon osiągnęła niemal 610 tys. (wzrost o 190 tys. w porównaniu z końcem czerwca).

Operator osiągnął w III kwartale 2018 roku przychód w wysokości około 398 mln zł, o 2,2% więcej niż rok wcześniej (licząc w złotówkach). Liberty Global, właściciel UPC Polska, podaje jednak dane w dolarach amerykańskich. W tej walucie przychód za ostatni kwartał wyniósł 107,6 mln USD, wobec 107,5 mln za III kwartał 2017 roku.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UPC