Kolejny udany kwartał T-Mobile. Rośnie baza klientów, a finanse trzymają stabilny poziom
Kolejny udany kwartał w wykonaniu T-Mobile. Stale rośnie baza klientów, oczywiście poza segmentem usług na kartę. Tutaj klientów delikatnie ubywa. Finanse są stabilne i utrzymują się na zbliżonym poziomie w stosunku do ubiegłego roku.

Baza klientów stale rośnie
Na koniec II kwartału 2019 roku T-Mobile miał 10,869 mln klientów, co stanowi wzrost w stosunku do 10,823 mln na koniec I kwartału oraz 10,609 mln przed rokiem. Wzrosła baza klientów abonamentowych, z 7,298 do 7,374 mln, a spadła klientów na kartę. Z 3,525 mln do 3,495 mln. W analogicznym okresie 2018 roku było to odpowiednio 7,068 mln oraz 3, 541 mln.
Realizując naszą strategię zorientowaną na klienta, koncentrujemy się na dwóch głównych obszarach - zapewnianiu najlepszej obsługi i oferowaniu produktów, które są dostosowane do potrzeb klienta, z których z przyjemnością się korzysta. Widzimy wyraźnie, że to podejście działa bardzo dobrze w perspektywie długoterminowej i jest głównym czynnikiem 5,5% wzrostu przychodów z usług mobilnych. Nowe produkty przyciągają nowych klientów, a najlepsza obsługa przekonuje ich do pozostania z nami
- powiedział Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T‑Mobile Polska.



Finanse w górę
Przychody T-Mobile wyniosły w II kwartale 2019 roku 1,565 mld zł, co stanowi minimalny spadek w stosunku do II kwartału 2018 roku (o 0,1%). Delikatnie wzrosła za to EBIDTA AL (o 0,9%) do 427 mln zł.
Stały napływ klientów i rosnąca lojalność w połączeniu ze stabilizacją rynku, skutkują wzrostem przychodów z usług mobilnych, co pozwala zrekompensować wciąż widoczne efekty zmian strategii sprzedaży hurtowej. Z drugiej strony, musimy zmierzyć się z takimi wyzwaniami jak rosnące koszty pracy i rosnące ceny energii, które utrudniają ogólne działanie i w nadchodzących kwartałach nadal będą stanowić wyzwanie.
- powiedział Juraj Andras, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Finansowych T‑Mobile Polska.
Warto zwrócić uwagę na to, że wyższe przychody generuje dla T-Mobile rynek klientów indywidualnych - 582,08 mln zł, niż biznesowych - 487,92 mln zł.
Coraz lepsze sieć i nowości w ofercie
T-Mobile może pochwalić się coraz lepszą siecią LTE. Operator posiada 8150 stacji bazowych obsługujących agregację pasm, w tym na prawie 2000 stacji jest to agregacja 4 pasm, co przekłada się na dotarcie z zasięgiem szybkiego Internetu do 70% populacji kraju. W II kwartale w 2019 roku przybyło 780 tego typu konstrukcji.
91% danych w sieci T-Mobile jest przesyłanych w sieci LTE, głównie z wykorzystaniem częstotliwości 800 i 2600 MHz. Sieć 3G odpowiada zaledwie za 9% przesyłu danych, a 2G za 0,06%.
II kwartał stał również pod znakiem nowości w ofercie, na czele z flagowym pakietem Magenta I składającym się z usług konwergentnych, w tym Internetu światłowodowego.
Wyniki
Karty SIM | Abonament | Prepaid | Łącznie |
1Q15 | 6,784 mln | 9,010 mln | 15,794 mln |
2Q15 | 6,708 mln | 9,118 mln | 15,827 mln |
3Q15 | 6,640 mln | 9,056 mln | 15,696 mln |
4Q15 | 6,569 mln | 5,487 mln | 12,056 mln |
1Q16 | 6,518 mln | 5,303 mln | 11,821 mln |
2Q16 | 6,516 mln | 5,119 mln | 11,635 mln |
3Q16 | 6,541 mln | 4,680 mln | 11,221 mln |
4Q16 | 6,612 mln | 4,022 mln | 10,634 mln |
1Q17 | 6,696 mln | 3,533 mln | 10,229mln |
2Q17 | 6,741 mln | 3,510 mln | 10,251 mln |
3Q17 | 6,797 mln | 3,500 mln | 10,297 mln |
4Q17 | 6,921 mln | 3,533 mln | 10,454 mln |
1Q18 | 6,990 mln | 3,519 mln | 10,509 mln |
2Q18 | 7,068 mln | 3,541 mln | 10,609 mln |
3Q18 | 7,152 mln | 3,541 mln | 10,693 mln |
4Q18 | 7,243 mln | 3,544 mln | 10,787 mln |
1Q19 | 7,298 mln | 3,525 mln | 10,823 mln |
2Q19 | 7,374 mln | 3,495 mln | 10,869 mln |
Przychód | EBIDTA/EBITDA AL | Marża EBIDTA/EBITDA AL | |
1Q15 | 1,602 mld zł | 544,1 mln zł | 34,0% |
2Q15 | 1,574 mld zł | 592,7 mln zł | 37,7% |
3Q15 | 1,638 mld zł | 689 mln zł | 42,1% |
4Q15 | 1,645 mld zł | 601 mln zł | 36,5% |
1Q16 | 1,649 mld zł | 524,8 mln zł | 31,7% |
2Q16 | 1,499 mld zł | 437 mln zł | 29,2% |
3Q16 | 1,618 mld zł | 542 mln zł | 33,5% |
4Q16 | 1,687 mld zł | 586,716 mln zł | 34,8% |
1Q17 | 1,572 mld zł | 431 mln zł | 27,5% |
2Q17 | 1,594 mld zł | 525 mln zł | 32,9% |
3Q17 | 1,600 mld zł | 375 mln zł | 20,3% |
4Q17 | 1,657 mld zł | 450 mln zł | 27,2% |
1Q18 | 1,567 mld zł | 401 mln zł | 25,6% |
2Q18 | 1,566 mld zł | 432 mln zł | 27,4% |
3Q18 | 1,688 mld zł | 418 mln zł | 24,8% |
4Q18 | 1,678 mld zł | 411 mln zł | 24,6% |
1Q19 | 1,496 mld zł | 473/393 mln zł | 31,6/26,4% |
2Q19 | 1,565 mld zł | 505/427 mln zł | 32,2/27,3% |
Minuty na klienta | Abonament | Łączny |
1Q15 | 299 | 150 |
2Q15 | 311 | 154 |
3Q15 | 313 | 154 |
4Q15 | 322 | 172 |
1Q16 | 325 | 204 |
2Q16 | 334 | 213 |
3Q16 | 327 | 215 |
4Q16 | 338 | 232 |
1Q17 | 340 | 246 |
2Q17 | 330 | 248 |
3Q17 | 340 | 258 |
4Q17 | 356 | 269 |
1Q18 | 344 | 260 |
2Q18 | 333 | 253 |
3Q18 | 327 | 248 |
4Q18 | 323 | 245 |
1Q19 | 337 | 255 |
2Q19 | - | - |
Przychód na klienta | Abonament | Prepaid | Łączny | Procent przychodu z usług niegłosowych |
1Q15 | 46 zł | 8 zł | 21 zł | 39% |
2Q15 | 45 zł | 8 zł | 24,5 zł | 39% |
3Q15 | 46 zł | 8 zł | 25 zł | 39% |
4Q15 | 42,7 zł | 8,5 zł | 26 zł | 40% |
1Q16 | 43,64 zł | 8,73 zł | 30,55 zł | 39% |
2Q16 | 39,33 zł | 8,74 zł | 26,22 zł | 46% |
3Q16 | 43,38 zł | 8,68 zł | 30,37 zł | 42% |
4Q16 | 47,10 zł | 8,56 zł | 34,26 zł | 42% |
1Q17 | 42,10 zł | 8,42 zł | 29,47 zł | 47% |
2Q17 | 42,56 zł | 12,76 zł | 29,79 zł | 48% |
3Q17 | 39,04 zł | 13,01 zł | 30,37 zł | 48% |
4Q17 | 42,60 zł | 12,78 zł | 29,82 zł | 50% |
1Q18 | 37,62 zł | 12,54zł | 29,26 zł | - |
2Q18 | 39,25 zł | 13,08zł | 30,53 zł | - |
3Q18 | 43,06 zł | 12,92 zł | 34,45 zł | - |
4Q18 | 43,32 zł | 12,99 zł | 30,32 zł | - |
1Q19 | 38,72 zł | 12,91 zł | 30,11 zł | - |
2Q19 | 38,52 zł | 12,84 zł | 29,96 zł | - |