DAJ CYNK

Kolejny udany kwartał T-Mobile. Rośnie baza klientów, a finanse trzymają stabilny poziom

08.08.2019

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 9976

Ważne 1

1

Kolejny udany kwartał w wykonaniu T-Mobile. Stale rośnie baza klientów, oczywiście poza segmentem usług na kartę. Tutaj klientów delikatnie ubywa. Finanse są stabilne i utrzymują się na zbliżonym poziomie w stosunku do ubiegłego roku.

Baza klientów stale rośnie

Na koniec II kwartału 2019 roku T-Mobile miał 10,869 mln klientów, co stanowi wzrost w stosunku do 10,823 mln na koniec I kwartału oraz 10,609 mln przed rokiem. Wzrosła baza klientów abonamentowych, z 7 298 do 7 374 mln, a spadła klientów na kartę. Z 3,525 mln do 3,495 mln. W analogicznym okresie 2018 roku było to odpowiednio 7,068 mln oraz 3, 541 mln.

Realizując naszą strategię zorientowaną na klienta, koncentrujemy się na dwóch głównych obszarach - zapewnianiu najlepszej obsługi i oferowaniu produktów, które są dostosowane do potrzeb klienta, z których z przyjemnością się korzysta. Widzimy wyraźnie, że to podejście działa bardzo dobrze w perspektywie długoterminowej i jest głównym czynnikiem 5,5% wzrostu przychodów z usług mobilnych. Nowe produkty przyciągają nowych klientów, a najlepsza obsługa przekonuje ich do pozostania z nami

- powiedział Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T‑Mobile Polska.

Zobacz: T-Mobile rozdaje za darmo pakiet 2 GB
Zobacz: Czy oferta na kartę jest nam nadal potrzebna?

Finanse w górę

Przychody T-Mobile wyniosły w II kwartale 2019 roku 1,565 mld zł, co stanowi minimalny spadek w stosunku do II kwartału 2018 roku (o 0,1%). Delikatnie wzrosła za to EBIDTA AL (o 0,9%) do 427 mln zł.

Stały napływ klientów i rosnąca lojalność w połączeniu ze stabilizacją rynku, skutkują wzrostem przychodów z usług mobilnych, co pozwala zrekompensować wciąż widoczne efekty zmian strategii sprzedaży hurtowej. Z drugiej strony, musimy zmierzyć się z takimi wyzwaniami jak rosnące koszty pracy i rosnące ceny energii, które utrudniają ogólne działanie i w nadchodzących kwartałach nadal będą stanowić wyzwanie.

- powiedział Juraj Andras, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Finansowych T‑Mobile Polska.

Warto zwrócić uwagę na to, że wyższe przychody generuje dla T-Mobile rynek klientów indywidualnych - 582,08 mln zł, niż biznesowych - 487,92 mln zł.

Zobacz: Czerwcowe wyniki speedtestu. T-Mobile i Play najszybsze w połączeniach mobilnych, Inea lideruje w rankingu łączy stacjonarnych

Coraz lepsze sieć i nowości w ofercie

T-Mobile może pochwalić się coraz lepszą siecią LTE. Operator posiada 8150 stacji bazowych obsługujących agregację pasm, w tym na prawie 2000 stacji jest to agregacja 4 pasm, co przekłada się na dotarcie z zasięgiem szybkiego Internetu do 70% populacji kraju. W II kwartale w 2019 roku przybyło 780 tego typu konstrukcji.

91% danych w sieci T-Mobile jest przesyłanych w sieci LTE, głównie z wykorzystaniem częstotliwości 800 i 2600 MHz. Sieć 3G odpowiada zaledwie za 9% przesyłu danych, a 2G za 0,06%.

Zobacz: T-Mobile ma 8 tys. nadajników z agregacją pasm

II kwartał stał również pod znakiem nowości w ofercie, na czele z flagowym pakietem Magenta I składającym się z usług konwergentnych, w tym Internetu światłowodowego.

Zobacz: Magenta 1 w T-Mobile to wydarzenie na miarę rebrandingu Ery

Wyniki

Karty SIM Abonament Prepaid Łącznie
1Q15 6,784 mln 9,010 mln 15,794 mln
2Q15 6,708 mln 9,118 mln 15,827 mln
3Q15 6,640 mln 9,056 mln 15,696 mln
4Q15 6,569 mln 5,487 mln 12,056 mln
1Q16 6,518 mln 5,303 mln 11,821 mln
2Q16 6,516 mln 5,119 mln 11,635 mln
3Q16 6,541 mln 4,680 mln 11,221 mln
4Q16 6,612 mln 4,022 mln 10,634 mln
1Q17 6,696 mln 3,533 mln 10,229mln
2Q17 6,741 mln 3,510 mln 10,251 mln
3Q17 6,797 mln 3,500 mln 10,297 mln
4Q17 6,921 mln 3,533 mln 10,454 mln
1Q18 6,990 mln 3,519 mln 10,509 mln
2Q18 7,068 mln 3,541 mln 10,609 mln
3Q18 7,152 mln 3,541 mln 10,693 mln
4Q18 7,243 mln 3,544 mln 10,787 mln
1Q19 7,298 mln 3,525 mln 10,823 mln
2Q19 7,374 mln 3,495 mln 10,869 mln

 

  Przychód EBIDTA/EBITDA AL Marża EBIDTA/EBITDA AL
1Q15 1,602 mld zł 544,1 mln zł 34,0%
2Q15 1,574 mld zł 592,7 mln zł 37,7%
3Q15 1,638 mld zł 689 mln zł 42,1%
4Q15 1,645 mld zł 601 mln zł 36,5%
1Q16 1,649 mld zł 524,8 mln zł 31,7%
2Q16 1,499 mld zł 437 mln zł 29,2%
3Q16 1,618 mld zł 542 mln zł 33,5%
4Q16 1,687 mld zł 586,716 mln zł 34,8%
1Q17 1,572 mld zł 431 mln zł 27,5%
2Q17 1,594 mld zł 525 mln zł 32,9%
3Q17 1,600 mld zł 375 mln zł 20,3%
4Q17 1,657 mld zł 450 mln zł 27,2%
1Q18 1,567 mld zł 401 mln zł 25,6%
2Q18 1,566 mld zł 432 mln zł 27,4%
3Q18 1,688 mld zł 418 mln zł 24,8%
4Q18 1,678 mld zł 411 mln zł 24,6%
1Q19 1,496 mld zł 473/393 mln zł 31,6/26,4%
2Q19 1,565 mld zł 505/427 mln zł 32,2/27,3%

 

Minuty na klienta Abonament Łączny
1Q15 299 150
2Q15 311 154
3Q15 313 154
4Q15 322 172
1Q16 325 204
2Q16 334 213
3Q16 327 215
4Q16 338 232
1Q17 340 246
2Q17 330 248
3Q17 340 258
4Q17 356 269
1Q18 344 260
2Q18 333 253
3Q18 327 248
4Q18 323 245
1Q19 337 255
2Q19 - -

 

Przychód na klienta Abonament Prepaid Łączny Procent przychodu
z usług niegłosowych
1Q15 46 zł 8 zł 21 zł 39%
2Q15 45 zł 8 zł 24,5 zł 39%
3Q15 46 zł 8 zł 25 zł 39%
4Q15 42,7 zł 8,5 zł 26 zł 40%
1Q16 43,64 zł 8,73 zł 30,55 zł 39%
2Q16 39,33 zł 8,74 zł 26,22 zł 46%
3Q16 43,38 zł 8,68 zł 30,37 zł 42%
4Q16 47,10 zł 8,56 zł 34,26 zł 42%
1Q17 42,10 zł 8,42 zł 29,47 zł 47%
2Q17 42,56 zł 12,76 zł 29,79 zł 48%
3Q17 39,04 zł 13,01 zł 30,37 zł 48%
4Q17 42,60 zł 12,78 zł 29,82 zł 50%
1Q18 37,62 zł 12,54zł 29,26 zł -
2Q18 39,25 zł 13,08zł 30,53 zł -
3Q18 43,06 zł 12,92 zł 34,45 zł -
4Q18 43,32 zł 12,99 zł 30,32 zł -
1Q19 38,72 zł 12,91 zł 30,11 zł -
2Q19 38,52 zł 12,84 zł 29,96 zł -

 

Komentarze
Zaloguj się