DAJ CYNK

Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat po 2Q2018

23.08.2018

Dodane przez: msnet

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 3190

Ważne 5

1

Na koniec II kwartału Cyfrowy Polsat miał 16,699 mln aktywnych usług, z czego 11,611 mln stanowiły oferty komórkowe.



Na koniec II kwartału Cyfrowy Polsat miał 16,699 mln aktywnych usług, z czego 11,611 mln stanowiły oferty komórkowe.

W II kwartale 2018 roku Grupa Cyfrowy Polsat odnotowała wzrost w ujęciu rocznym we wszystkich segmentach ofert abonamentowych:

  • telewizja - o 3,8% - do 5 027 520,
  • telefonia komórkowe - o 4,2% - do 7 098 239,
  • Internet - o 1,8% - do 1 804 045.
Liczba klientów postpaid spadła w ciągu roku o 1,6%, do 5 724 492. Z tego 1 655 112 to klienci ofert multiplay - wzrost o 20,4% rok do roku.

W efekcie, na statystycznego klienta abonamentowego Grupy przypadało na koniec września 2,43 usługi, względem 2,31 przed rokiem. Usługi abonamentowe Grupy stanowiły na koniec I kwartału 83,4% wszystkich usług, w stosunku do 82,5% przed rokiem. Przy tym ARPU wzrosło z 81,2 do 82,9 zł (zgodnie ze standardem MSSF 15).

W ofercie prepaid Cyfrowy Polsat pochwalić może się jedynie niewielkim wzrostem o 2,5 tys. liczby ofert płatnej telewizji. Telefonia komórkowa i mobilny Internet odnotowały spadek:
  • telefonia komórkowa - o 2,7% - do 2 545 749 (ubytek 70 843 kart SIM),
  • Internet - o 9,5% - do 163 347 (ubytek 17 179 kart SIM).
ARPU spadło w ofertach na kartę o 0,5% w ujęciu rocznym, osiągając 20,4 zł.

Nasza Grupa konsekwentnie kontynuuje strategię rozwoju w obszarze ofert łączonych, o czym najlepiej świadczy blisko 1,7 mln klientów multiplay, którzy połączyli już ok. 5 mln naszych usług. Jednocześnie nasz biznes skutecznie wspierają strategiczne akwizycje ? powiedział Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o. Przejęcie kontroli nad Netią umożliwiło naszym spółkom szybkie rozpoczęcie współpracy operacyjnej w kluczowych obszarach. Przede wszystkim szybki Internet stacjonarny Netii wzbogacił ofertę cieszącego się niesłabnącym zainteresowaniem klientów programu smartDOM, a produkty Netii wchodzą wkrótce do kolejnych punktów sprzedaży naszej Grupy. Z kolei oferta telewizyjna Netii została poszerzona o nowe programy Telewizji Polsat i pakiet z rozgrywkami Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA, a obydwie firmy dzięki tym zmianom zyskały dodatkowe atrybuty komunikacyjne. Nie bez znaczenie pozostaje także zakup większościowego pakietu akcji w spółce Eleven Sports Network, która posiada szeroki dostęp do wielu atrakcyjnych praw sportowych i prowadzi cztery bardzo szybko rozwijające się na rynku polskim kanały telewizyjne, a także wprowadzenie ofert z Ligą Mistrzów i Ligą Europy UEFA w Cyfrowym Polsacie, sieci Plus i IPLI oraz uruchomienie transmisji z tych rozgrywek w ostatni wtorek.

Łączny przychód Grupy wyniósł 2,603 mld zł i był o 7,5% wyższy niż przed rokiem. Wskaźnik EBITDA wzrósł o 3,5% do 946 mln zł, a marża EBITDA wyniosła 36,4%. Zysk netto Grupy wyniósł na koniec kwartału 231,4 mln zł i był o 18% niższy niż rok wcześniej.

To kolejny kwartał zmian, ponieważ nie tylko publikujemy wyniki zgodnie z nowym standardem raportowania MSSF 15, ale także od 22 maja konsolidujemy wyniki spółki Netia. Wyniki całej Grupy są silne, zdrowe i przewyższają średnią prognoz analityków. Na bardzo wysokim poziomie pozostają nasze wolne przepływy pieniężne, co daje nam komfort w realizowaniu założonej strategii biznesowej i planów inwestycyjnych, a jednocześnie utrzymania pod kontrolą naszego zadłużenia - powiedziała Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o., Telewizja Polsat Sp. z o.o. W segmencie usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym, zgodnie z naszymi wcześniejszymi zapowiedziami, był to czwarty kwartał, na wyniki którego wyraźny negatywny wpływ miała regulacja Roam like at home. Czynnik ten powinien tracić na znaczeniu w przyszłości. Z kolei wynik EBITDA segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej jest stabilny pomimo przejściowej presji wynikającej z emisji na otwartych kanałach nadawcy publicznego Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej Rosja 2018.

Na koniec zebraliśmy dane historyczne do tabelek.

Karty SIM

Abonament

Prepaid

Internet
(abonament)

Internet
(prepaid)

Łącznie

1Q2015

6,553 mln

3,776 mln

1,439 mln

0,193 mln

11,957 mln

2Q2015

6,532 mln

3,972 mln

1,483 mln

0,193 mln

11,933 mln

3Q2015

6,505 mln

3,685 mln

1,517 mln

0,231 mln

11,939 mln

4Q2015

6,517 mln

3,592 mln

1,595 mln

0,231 mln

11,934 mln

1Q2016

6,536 mln

3,496 mln

1,647 mln

0,256 mln

11,936 mln

2Q2016

6,536 mln

3,473 mln

1,667 mln

0,284 mln

11,971 mln

3Q2016

6,617 mln

3,223 mln

1,722 mln

0,260 mln

11,822 mln

4Q2016

6,730 mln

2,972 mln

1,757 mln

0,219 mln

11,679 mln

1Q2017

6,785 mln

2,646 mln

1,766 mln

0,184 mln

11,382 mln

2Q2017

6,811 mln

2,617 mln

1,773 mln

0,181 mln

11,381 mln

3Q2017

6,865 mln

2,624 mln

1,783 mln

0,193 mln

11,464 mln

4Q2017

6,932 mln

2,579 mln

1,809 mln

0,178 mln

11,498 mln

1Q2018

6,998 mln

2,539 mln

1,814 mln

0,169 mln

11,520 mln

2Q2018

7,098 mln

2,546 mln

1,804 mln

0,163 mln

11,611 mln


Przychód

Zysk netto

EBIDTA

Marża EBIDTA

1Q2015

2,329 mld zł

170,9 mln zł

896,6 mln zł

38,5%

2Q2015

2,469 mld zł

305 mln zł

977 mln zł

39,6%

3Q2015

2,415 mld zł

502,5 mln zł

930 mln zł

38,5%

4Q2015

2,610 mld zł

186 mln zł

891 mln zł

33,8%

1Q2016

2,364 mld zł

179 mln zł

846 mln zł

35,8%

2Q2016

2,443 mld zł

231 mln zł

935 mln zł

38,3%

3Q2016

2,110 mld zł

270 mln zł

957 mln zł

40,1%

4Q2016

2,535 mld zł

342 mln zł

902 mln zł

35,6%

1Q2017

2,389 mld zł

271 mln zł

929 mln zł

38,9%

2Q2017

2,470 mld zł

282 mln zł

964 mln zł

39,0%

3Q2017

2,391 mld zł

235 mln zł

851 mln zł

35,6%

4Q2017

2,579 mld zł

157 mln zł

873 mln zł

33,9%

1Q2018

2,346 mld zł

292 mln zł

890 mln zł

37,9%

2Q2018

2,603 mld zł

231 mln zł

946 mln zł

36,1%


Przychód na klienta

Abonament

Prepaid

1Q2015

85,8 zł

17,3 zł

2Q2015

87,0 zł

18,3 zł

3Q2015

88,1 zł

19,0 zł

4Q2015

88,3 zł

18,5 zł

1Q2016

87,0 zł

17,7 zł

2Q2016

88,4 zł

18,9 zł

3Q2016

88,6 zł

18,7 zł

4Q2016

90,7 zł

19,2 zł

1Q2017

89,1 zł

18,7 zł

2Q2017

89,6 zł

20,5 zł

3Q2017

88,4 zł

20,2 zł

4Q2017

89 zł

20,1 zł

1Q2018

81,9 zł (MSSF 15)

20,1 zł

2Q2018

82,9 zł (MSSF 15)

20,4 zł

Źródło tekstu: Cyfrowy Polsat

Komentarze
Zaloguj się
77. ~Punk
0

2018-08-24 10:51:47

To ja w Plus`ie mam za 12.50 zł miesięcznie mi limit rozmowy, sms/mms/ 8 GB internetu plus 2 GB w UE i myślę że do szczęścia przydałyby mi się minuty do UE bo czasem dzwonię, ale operator nie chciał dać już minut do UE.

Odpowiedz

76. ~pabloki
0

2018-08-23 17:03:27

73 toms w skrócie teraz plus dla wlo nie dał nic ciekawego i jest wolny na umowie otwartej. a ten pisze elaboraty.75 mi nie oddaje bo skorzystałem miesiąc po zawarciu nowej umowy - rozwiązałem.

Odpowiedz

75. wlo
0

2018-08-23 16:41:33

T-Mobile tego piątaka musiał oddawać ;-)Poza tym każdy operator ma swój styl. A to nie jest w stylu Plusa ;-) Bo czy jesteś w stanie podać podobny przykład poza T-Mobile?

Odpowiedz

74. wlo
0

2018-08-23 16:38:42

toms - rany... Umowę, której warunki podałem (na moim osobistym, podstawowym numezre, bo mam też drugi w tych 5), podpisywalem - jako terminową na 15 czy 18 miesięcy - ponad 2 lata temu. W tamtym czasie zmieniłem też opiekuna (na kobietę ponownie trafiło, więc mówię o konsultantkach/opiekunkach. Mówiłęm też już daaawno dlaczego zmieniłem. Właściwe to dotychczasowa stwierdziła, że mimo 5 numerów mam za niskie opłaty, żeby ona (z niegdysiejszej grupy G300) mogła mi coś atrakcyjnego cenowo zaproponować. Po uzgodnieniu "zwolniła" mnie ze swojego konta i wtedy "przejęła mnie opiekunka z Polkomtela. Bardzo miła, w żadnym razie natrętna ;-)

Odpowiedz

73. toms
0

2018-08-23 16:25:00

wlo - skoro masz tę umowę na czas nieoznaczony, to o co chodzi z nową konsultantką i pierwszą umową? Kiedy ją zawierałeś? Widzę tutaj sporą nieścisłość. A co do rzekomych bajek, chyba mówi Ci coś hasło "daj piątaka" w T-Mobile. To, że nie miałeś takich doświadczeń, nie oznacza, że w Plusie nie mogą wzorem T-M wymyśleć czegoś podobnego. Zwłaszcza dla umów "tylko sim".

Odpowiedz

72. wlo
0

2018-08-23 16:24:36

71 - ale nie musiałeś, bo to mówiłęm już dawno w niejednaj nasze (!) dyskusji ;-)Tak więc nie zapomniałem, bo nie miałem czego "zapominać" - bo tak, w cudzysłowie to trzeba mówić w rozmowie z Tobą.

Odpowiedz

71. ~pabloki
0

2018-08-23 16:22:52

69 nie widziałem posat 67 jak pisąłem . różnica 22 sekund . to niestety nie jest czat że widzę on line. ja pewnie tez nic lepszego nie dostane ale jeszce mam dużo mam czasu a po umowie tez mam niezmiennne.

Odpowiedz

70. wlo
0

2018-08-23 16:21:56

68 - nie dostałem bo mam cofnięte zgody i do mnie nie dzwonią - to tak żartem.Ale - jak wyżej wspomniałem i w przeszłości nie raz - do [...] są obecne oderty, dlatego nie myślę o zmienie. Tak - przedłużenie na czas oznaczowy wiąze się z ofertą na bazie aktualnych taryf - to OCZYWISTA OCZYWISTOŚĆ!!!

Odpowiedz

69. wlo
0

2018-08-23 16:20:02

Ale jak najbardziej - właśnie dlatego nie przedłużam, bo obecne taryfy są... No, nie będę się powtarzał, bo już o nich mówiłem kiedy je wprowadzili ;-)

Odpowiedz

68. ~pabloki
0

2018-08-23 16:19:14

wlo zapomniałeś dodac że tym razem już po końcu umowy w plusie nie dostałeś nic ciekawszego i obecnie jesteś na otwartej umowie .

Odpowiedz

67. wlo
0

2018-08-23 16:18:52

toms... a po co mi przedłuać? Mam na czas nieoznaczony od dłuższego czasu już. Zawsze w umowie miałem takie zapisy - że warunki kontraktowe są utrzymane do czasu rozwiązania umowy o świadczenie usług! Czyli po przejściu na czas nieoznaczony ja decyduję o zmianie a nie operator.A! I jakby ktoś chciał bajki opowiadać o zmienie warunków jednostronnie przez operatora... No to bajki są. Przynajmniej w Plusie ;-) Nie raz miałem umowy i 4 lata po zakończeniu okresu kontraktu terminowego.

Odpowiedz

66. toms
0

2018-08-23 16:12:12

No i dobrze. Teraz warto będzie zadbać - w kontekście dopłat roamingowych - aby operator nie próbował pogorszyć Ci oferty informując np. o braku możliwości przedłużenia umowy na dotychczasowych warunkach. Zgodzisz się chyba ze mną, że nawet abonament w tym przypadku nie jest gwarantem niezmienności warunków kolejnej umowy, chyba, że masz zapisaną w umowie taką klauzulę.

Odpowiedz

65. wlo
0

2018-08-23 16:04:29

toms - ja nie negocjuję... To w określonych sytuacjach uwłaczające by było dla mojej godności ;-)Ta oferta - nie będę o innych opowiadał bo są rózne i za dużo by mówić - mimo, że nowa konsultantka mnie obsługiwała, była pierwszą po jednej rozmowie o potrzebach na poszczególnych numerach. Mam ją, więc zaakceptowałem - bez dodatkowych negocjacji. I tyle.

Odpowiedz

64. toms
0

2018-08-23 15:59:08

wlo- Twoje zdolności negocjacyjne są nieocenione, więc kto wie, co tam wyczarowałeś z osobistym konsultantem?? :-) Ale ok, rozumiem- pakiet danych i rozmowy miedzynarodowe w UE. Bardzo przyzwoicie.

Odpowiedz

63. wlo
0

2018-08-23 15:57:29

60 - cieszę się z Tobą, że możemy mieć to co nam odpowiada za cenę jaka nam odpowiada!! ;-)

Odpowiedz