Tani tablet Amazonu obniży ceny innych producentów?
ABI Research uważa, że tablet Amazon Fire kosztujący 50 dolarów nie wpłynie na spadek cen tabletów innych producentów.

ABI Research uważa, że tablet Amazon Fire kosztujący 50 dolarów nie wpłynie na spadek cen tabletów innych producentów.
Urządzenie Amazonu jest tańsze od rozwiązań konkurencji o średnio 323 dolary. Wg ABI Research firma może sobie na to pozwolić, ponieważ większość zysków czerpie ze sprzedaży treści cyfrowych, a nie samego sprzętu. Sprzedaż tabletu Fire mocno ruszyła w IV kwartale 2015 roku, kiedy to Amazon sprzedał 5 mln swoich urządzeń.
W 2015 roku najwięcej tabletów sprzedali (w mln egzemplarzy):
Producent |
Sprzedaż w 4Q2014 | Sprzedaż w 4Q2015 | Sprzedaż w 2015 roku |
Amazon |
1.5 |
5.0 |
7.6 |
Apple |
21.4 |
16.1 |
49.6 |
Huawei |
1.3 |
2.3 |
7.7 |
Lenovo |
3.6 |
3.2 |
11.5 |
Samsung |
11.1 |
9.0 |
34.1 |
Inni |
12.9 |
7.7 |
30.3 |
Suma |
51.9 |
43.3 |
140.8 |