Światowy rynek tabletów w 4Q2013 wg Strategy Analytics

W IV kwartale 2013 r. na rynek trafiło 76,8 mln tabletów, o 20% więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku - wynika z danych Strategy Analytics.

Redakcja Telepolis
9
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Światowy rynek tabletów w 4Q2013 wg Strategy Analytics

W IV kwartale 2013 r. na rynek trafiło 76,8 mln tabletów, o 20% więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku - wynika z danych Strategy Analytics.

Apple regularnie zwiększa sprzedaż iPadów, ale jego udział w rynku spadł w ostatnim kwartale zeszłego roku. Dobre wyniki notuje Samsung zwiększając sprzedaż o 81% i zdobywając 17,7% rynku. Tablety Apple i Samsunga to ponad połowa urządzeń, które trafiły na rynek. Inne, duże marki zaczynają być także bardziej widoczne, spory wzrost, choć z niskiej bazy, zanotował Lenovo (275% wzrostu) oraz Acer (150% wzrostu).

Znaczącą część rynku, bo aż 24%, mają tablety sprzedawane w model "whitebox", czyli urządzenia, na których obudowie może znaleźć się dowolne logo lub symbol graficzny zamówiony przez odbiorcę. Są to przeważnie producenci tanich urządzeń.

Dalsza część tekstu pod wideo
Producent 4Q13 mln szt. 4Q13 udział 4Q12 mln szt. 4Q12 udział Zmiana rok do roku
Apple 26,0 33,9% 22,9 35,7% 14%
Samsung 13,6 17,7% 7,5 11,7% 81%
Amazon 4,6 6,0% 4,5 7,0% 3%
Asus 3,6 4,7% 3,2 5,0% 13%
Lenovo 3,0 3,9% 0,8 1,2% 275%
Acer 1,0 1,3% 0,4 0,6% 150%
"White Box" 18,4 24,0% 17,4 27,1% 6%
Pozostali 6,6 8,6% 7,4 11,5% -11%
Razem 76,8 100,0% 64,1 100,0% 20%
Pokaż więcej