Światowy rynek tabletów w 4Q2013 wg Strategy Analytics
W IV kwartale 2013 r. na rynek trafiło 76,8 mln tabletów, o 20% więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku - wynika z danych Strategy Analytics.

W IV kwartale 2013 r. na rynek trafiło 76,8 mln tabletów, o 20% więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku - wynika z danych Strategy Analytics.
Apple regularnie zwiększa sprzedaż iPadów, ale jego udział w rynku spadł w ostatnim kwartale zeszłego roku. Dobre wyniki notuje Samsung zwiększając sprzedaż o 81% i zdobywając 17,7% rynku. Tablety Apple i Samsunga to ponad połowa urządzeń, które trafiły na rynek. Inne, duże marki zaczynają być także bardziej widoczne, spory wzrost, choć z niskiej bazy, zanotował Lenovo (275% wzrostu) oraz Acer (150% wzrostu).
Znaczącą część rynku, bo aż 24%, mają tablety sprzedawane w model "whitebox", czyli urządzenia, na których obudowie może znaleźć się dowolne logo lub symbol graficzny zamówiony przez odbiorcę. Są to przeważnie producenci tanich urządzeń.
Producent | 4Q13 mln szt. | 4Q13 udział | 4Q12 mln szt. | 4Q12 udział | Zmiana rok do roku |
Apple | 26,0 | 33,9% | 22,9 | 35,7% | 14% |
Samsung | 13,6 | 17,7% | 7,5 | 11,7% | 81% |
Amazon | 4,6 | 6,0% | 4,5 | 7,0% | 3% |
Asus | 3,6 | 4,7% | 3,2 | 5,0% | 13% |
Lenovo | 3,0 | 3,9% | 0,8 | 1,2% | 275% |
Acer | 1,0 | 1,3% | 0,4 | 0,6% | 150% |
"White Box" | 18,4 | 24,0% | 17,4 | 27,1% | 6% |
Pozostali | 6,6 | 8,6% | 7,4 | 11,5% | -11% |
Razem | 76,8 | 100,0% | 64,1 | 100,0% | 20% |