Samsung Galaxy A51 to najchętniej kupowany smartfon z Androidem w 1Q2020. W Top6 jest jeden flagowiec

W pierwszym kwartale 2020 roku najczęściej na świecie wybieranym smartfonem z Androidem był Samsung Galaxy A51. Z kolei Samsung Galaxy S20+ to jedyny flagowiec w Top6.

Marian Szutiak (msnet)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Samsung Galaxy A51 to najchętniej kupowany smartfon z Androidem w 1Q2020. W Top6 jest jeden flagowiec

W pierwszej szóstce najlepiej sprzedających się smartfonów z Androidem na świecie znalazły się cztery modele Samsunga i dwa modele Xiaomi. Królem sprzedaży w I kwartale tego roku był średniopółkowy Samsung Galaxy A51, który zagarnął 2,3% rynku. Na drugim miejscu podium uplasował się budżetowy Redmi 8, z udziałem w rynku na poziomie 1,9%. Podium zamyka jedyny flagowiec w Top6, Samsung Galaxy S20+ (1,7% rynku).

Dalsza część tekstu pod wideo

Na trzech kolejnych miejscach znalazły się smartfony:

  • Samsung Galaxy A10s - 1,6% rynku,
  • Redmi Note 8 - 1,6% rynku,
  • Samsung Galaxy A20s - 1,4% rynku.
Samsung Galaxy A51 to najchętniej kupowany smartfon z Androidem w 1Q2020. W Top6 jest jeden flagowiec

- Globalne dostawy smartfonów osiągnęły łącznie 275 milionów sztuk w I kwartale 2020 roku. Segment Androida stanowił dominujące 86% udziału w rynku. Zdecydowana większość smartfonów sprzedawanych obecnie na całym świecie to modele z systemem Android.

- powiedziała Linda Sui, dyrektor w Strategy Analytics

- Ponieważ operatorzy komórkowi zmniejszyli dotacje w ostatnich latach, a wiele krajów przechodzi obecnie w recesję po wirusie, konsumenci smartfonów na całym świecie stają się coraz bardziej wrażliwi na ceny i szukają nowych modeli Androida, które dają najwięcej za jak najniższą cenę. Samsung Galaxy A10s, Xiaomi Redmi Note 8 i Samsung Galaxy A20s dopełniają czwarty, piąty i szósty najpopularniejszy model smartfonów z Androidem na całym świecie i kolejny znak, że wielu konsumentów chce urządzeń o wystarczająco dobrej specyfikacji w przystępnej cenie. Android wchodzi w erę post-premium.

- powiedział Juha Winter, associate director w Strategy Analytics