Ranking Brand Finance: Deutsche Telekom to najcenniejsza marka telekomunikacyjna w Europie
Grupa Deutsche Telekom po raz kolejny została najcenniejszą europejską marką telekomunikacyjną i trzecią na świecie – wynika z najnowszego raportu Brand Finance Global 500. W ogólnej klasyfikacji, w skali globalnej niemiecki operator znalazł się na 23 miejscu.

Według najnowszego raportu Brand Finance Global 500 Grupa DT odnotowała w 2020 roku najwyższą wartość marki w swojej historii, wynoszącą 51,1 miliarda USD. Ten wynik oznacza wzrost o 27,9 procent w stosunku do roku poprzedniego (39,96 mld USD). Po zmianach strukturalnych i odświeżeniu marki w 2008 roku Grupa Deutsche Telekom zwiększyła swoją wartość o 475 procent.



W najnowszym rankingu Brand Finance Global 500 Deutsche Telekom zajął trzecie miejsce wśród światowych firm telekomunikacyjnych, za Verizonem i AT&T, a przed China Mobile. Grupa poprawiła również swoją pozycję w rankingu największych firm niemieckich na świecie, zajmując drugie miejsce za Mercedes-Benz, a przed Volkswagenem i BMW.
Telekom jest notowany na 23 miejscu w ogólnym rankingu najcenniejszych marek świata. Najbardziej wartościową marką na świecie jest Apple, który pokonał Amazon i Google.
Jednym z kilku istotnych czynników, które zdaniem Brand Finance przyczyniły się do wzmocnienia pozycji Deutsche Telekom, była udana fuzja T-Mobile z firmą Sprint w Stanach Zjednoczonych i związany z nią rebranding oraz rozbudowa tam sieci 5G.