DAJ CYNK

Popularność streamingu dogania tradycyjną telewizję

12.09.2014

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 3697

Ważne 5

1

Badania Ericsson ConsumerLab wykazały, że odbiorcy korzystają z transmisji strumieniowej wideo (streamingu) niemal równie często, jak z tradycyjnej telewizji.

Badania Ericsson ConsumerLab wykazały, że odbiorcy korzystają z transmisji strumieniowej wideo (streamingu) niemal równie często, jak z tradycyjnej telewizji.

Badanie zostało przeprowadzone na 23 tys. osób z 23 krajów. Wynika z niego, że 75% badanych ogląda transmisję strumieniową kilkanaście razy w tygodniu, podczas gdy 77% ogląda tradycyjne programy telewizyjne również kilkanaście razy w tygodniu.

Prowadzone już od pięciu lat badanie wykazało również, że niemal co piąty telewidz (19%) jest gotów zapłacić za możliwość oglądania ulubionych treści na dowolnym urządzeniu, co oznacza, że liczba takich osób wzrosła o 25% w ciągu niespełna dwóch lat.

Badanie pokazuje, że użytkownicy poświęcają coraz więcej czasu na oglądanie treści na smartfonach i tabletach. Udowadnia ono również, że tradycyjne kanały telewizyjne oraz kanały płatnej telewizji (Pay TV) są postrzegane przez wiele osób jako "repozytoria treści", z których odbiorcy wybierają sobie pojedyncze elementy treści do obejrzenia w późniejszym terminie przy pomocy cyfrowego odtwarzacza wideo (DVR). Funkcja DVR sprzyja również rozwojowi zjawiska "binge viewing", czyli oglądania seriali telewizyjnych jednym ciągiem po kilka odcinków z rzędu, które rozpoczęło się wraz ze zjawiskiem kręcenia sequeli do filmów i wydawaniem seriali telewizyjnych na płytach w formie boxu - jest to całkowite przeciwieństwo tradycyjnego oglądania telewizji, gdy widz czeka cały tydzień na emisję kolejnego odcinka ulubionego serialu.

Jednocześnie wielu widzów zaczęło korzystać z subskrypcji usług transmisji wideo na żądanie (S-VOD), jak np. serwisy Netflix i Hulu, a 48% deklaruje, że chętnie obejrzałoby wszystkie odcinki takich seriali, jak "Breaking Bad" i "House of Cards" wydane jako jedna całość, aby odbiorca mógł je oglądać w dowolnym wybranym przez siebie czasie.

Aż 41% odbiorców chciałoby móc oglądać ulubione programy z każdego miejsca, jednak istnieją dwie poważne przeszkody z tym związane: koszt przesyłu danych oraz koszt samej treści. Badanie wykazało również, że wielu odbiorców nie zamierza obniżać swoich wymagań odnośnie jakości obrazu - 43% stwierdziło, że zależy im na standardzie Ultra High Definition (UHD).

Źródło tekstu: Ericsson

Komentarze
Zaloguj się
0

2014-09-13 13:06:55

Dodam że w takim Aero2 przy transferze 512 kbps spokojnie można oglądac filmy na 15". Jakosc z bliska dla mnie jest akceptowalna. Spokojnie poza miastem można oglądac.

Odpowiedz

0

2014-09-13 13:02:05

Od dawna korzystam z VOD przez internet mobilny. Ceny spadły i można taką ofertę wybrac w prepaidzie że rozmowy nielimitowane mamy w bonusie a konto głowne przeznaczamy na SMS premium ktorymi płacimy za dostęp do tresci video. Oglądamy co chcemy, kiedy chcemy i bardzo tanio.

Odpowiedz

12. Sig
0

2014-09-12 23:07:49

To naprawdę miłe, VoD przyszłością telewizji, streaming wydarzeń sportowych na urządzeniach mobilnych także itd., ale w tej całej wyliczance jest pewien "mały" problem. Baterie. One nie nadążają za rozwojem możliwości urządzeń. Fakt, nowe chipy są bardziej energooszczędne, jest korzyść ze schodzeniam w procesie produkcyjnym (14 nm będzie ciekawie wyglądać), ale to ciągle za mało w przypadku głównie telefonów, bo w np. tablecie pozostaje kwestia kompromisu masy i grubości, bo powierzchnia na baterie jak najbardziej jest.

Odpowiedz

11. ~
0

2014-09-12 22:39:39

Ale dziwny tytuł. Jak popularność może doganiać?

Odpowiedz

10. ~Ziutek
-1

2014-09-12 15:45:11

@9 nie ma problemu, chociażby platforma video www.akamai.com

Odpowiedz

9. ~
1

2014-09-12 13:26:30

Dobra, to poproszę o koszt infrastruktury potrzebnej dla dostarczenia tylko dla 10 000 000 użytkowników. Następnie poproszę o miesięczne koszty utrzymania.

Odpowiedz

8. ~mirekb
2

2014-09-12 12:38:45

dlatego dvbh bylo skazane na porażke,nie tylko w pl..streaming po sieci hspa+/lte to przyszłość opów.zobaczymy co będzie jak juz pasma nie bedzie na tyle aby to poupychać..no to i ericsson zapewne znajdzie sposób

Odpowiedz

7. ~normalka
2

2014-09-12 12:24:35

Sprawa jest prosta nikt nie chce czekać na nowy odcinek serialu, nikt nie chce oglądać seriali pociętych reklamami

Odpowiedz

6. ~Pangrys
0

2014-09-12 11:55:25

I bardzo dobrze, od kiedy zainstalowałem sobie aplikację Popcorn Time do telewizji nie wrócę...

Odpowiedz

5. ~Darkeners
-2

2014-09-12 11:22:29

Ja sie tam nie dziwie, sam juz Polskiej telewizji w ogóle nie ogladam, bo to dno, ale Dr Who itp. na BBC sobie zawsze lubie obejrzec.Poza tym przy okazji nie jest sie oblepianym niechcianymi reklamami.

Odpowiedz

4. Darecky
2

2014-09-12 10:54:38

@3 I bardzo dobrze.

Odpowiedz

3. ~Dupelek
-3

2014-09-12 10:47:22

@1 Do jakiej szkoły chodziles? Nie chcę aby moje dziecko tam uczęszczał o.

Odpowiedz

1

2014-09-12 10:43:58

Dzięki, zrobione ;)

Odpowiedz

1. Darecky
1

2014-09-12 10:33:48

Orson popraw tytuł ;)"stremingu" ;)

Odpowiedz