Klientów ofert na kartę jest coraz mniej. Króluje abonament
Portal Bankier.pl wyliczył, ile klientów abonamentowych i ofert na kartę mają poszczególnie operatorzy. Wnioski są jasne - prepaida jest coraz mniej i coraz częściej wybierany jest abonament. Choć różnice nadal są niewielkie.
Choć w ujęciu całościowym spadek klientów ofert na kartę jest niewielki o wynosi 0,2% w stosunku do 2018 roku, to prawie każdy z operatorów zanotował spadek liczby posiadaczy prepaidów.
Prawie, bo wyjątek zmieniający obraz statystyki "psuje" Orange. To jedyny operator, którego w 2019 roku baza klientów na kartę urosła, z 4,76 do 5,01 mln. Daje to wzrost o 5,3%. Najwięcej stracił Plus, bo 4,7%, ale też jest to sieć z najmniejszą liczbą użytkowników prepaidów. Królem ofert na kartę cały czas pozostaje Play.
Liczba klientów w milionach:
Warto też zwrócić uwagę na to, że prawie każdy z operatorów ma więcej klientów abonamentowych, niż na kartę. Prepaid stanowi 46,7% klientów T-Mobile. w Orange jest to 49,4%, w Play 51,8%, a w Plusie już tylko 31,4%.
To ciągle sporo, choć dla operatorów nie są to dobre informacje. Z prostej przyczyny - na prepaidzie się nie zarabia. A przynajmniej, nie tylko co na klienci abonamentowym. Średni miesięczny przychód z klienta abonamentowego T-Mobile w III kwartale 2019 roku wyniósł 38,87 zł, przy 12,96 zł dla klienta na kartę, a w Orange to odpowiednio 27,1 zł i 12,1 zł.
Z drugiej strony, zapewne nigdy się nie dowiemy ile z tych kart faktycznie jest używanych. Zapewne spora część z nich to startery kupione i użyte tylko raz, a akurat załapały się do raportowanie lub karty, które dosłownie koczują w zakamarkach szuflad lub urządzeń takich jak systemy alarmowe, z których na dobrą sprawę nikt nie korzysta. Ale ich ważność jest na różne sposoby stale przedłużana.
Delikatnie podsumowując, rynkowe trendy jasno pokazują, że klientów prepaida z czasem będzie coraz mniej. Ale będzie to bardzo powolny proces, który przyśpieszyć będą mogły tylko jakieś drastyczne pogorszenia oferty przez operatorów.