Amerykańskie sankcje nie szkodzą firmie Huawei. Chiński producent zajmuje coraz mocniejszą, drugą pozycję na globalnym rynku smartfonów, zbliżając się coraz bardziej do Samsunga. Trzecie miejsce podium zajmuje Apple, ale ta pozycja jest coraz słabsza.
Z najnowszego raportu firmy Canalys wynika, że w III kwartale 2019 roku na światowe rynki trafiło 352,4 mln smartfonów, o 1% więcej niż przed rokiem. Największy udział w tej liczbie miał Samsung (22,4%), który dostarczył na rynek 78,9 mln urządzeń, o 11% więcej niż w analogicznym okresie 2018 roku. Największy wzrost sprzedaży odnotowała jednak firma Huawei, której najwyraźniej nie zaszkodziło całe zamieszanie związane z amerykańskimi sankcjami, a być może wręcz pomogło. Chiński producent odpowiadał za 19,0% rynku, dostarczając 66,8 mln smartfonów - to wzrost o 29% w ujęciu rocznym.
Zobacz: Wyniki Samsunga za 3Q2019 - Galaxy Note10 sprzedaje się lepiej od poprzednika, ale firmę hamują półprzewodniki
Zobacz: Huawei większość smartfonów sprzedaje w Chinach. Duży wzrost sprzedaży w III kwartale
Trzecie miejsce wciąż jeszcze należy do Apple'a, który w ostatnim kwartale dostarczył na rynek 43,5 mln iPhone'ów. To o 7% mniej niż rok wcześniej. 3% spadek zaliczył także Xiaomi, który w pewnym okresie pretendował do tego, by wyprzedzić Amerykanów na podium. Drugi z chińskich producentów dostarczył na światowe rynki 32,5 mln smartfonów (spadek o 3% rok do roku). Firmie tej depcze po piętach kolejny chiński producent, Oppo, którego wynik kwartalny to 32 mln smartfonów (+6% w ujęciu rocznym.
Zobacz: Wyniki Apple'a za 3Q2019 - rekordowy przychód napędzany usługami, elektroniką noszoną i iPadami
Zobacz: Redmi Note: 100 milionów na całym świecie. Xiaomi chwali się wynikami
Producent | 3Q2019 - liczba smartfonów |
3Q2019 - udział w rynku |
3Q2018 - liczba smartfonów |
3Q2018 - udział w rynku |
Zmiana |
Samsung | 78,9 mln | 22,4% | 71,3 mln | 20,4% | +11% |
Huawei | 66,8 mln | 19,0% | 51,9 mln | 14,9% | +29% |
Apple | 43,5 mln | 12,3% | 46,9 mln | 13,4% | -7% |
Xiaomi | 32,5 mln | 9,2% | 33,4 mln | 9,6% | -3% |
Oppo | 32,0 mln | 9,1% | 30,2 mln | 8,6% | +6% |
Inni | 98,8 mln | 28,0% | 115,2 mln | 33,0% | -14% |
Razem | 352,4 mln | 100% | 348,9 mln | 100% | +1% |
Raport w sprawie rynku smartfonów w ostatnim kwartale przedstawiła również Counterpoint. Według zaprezentowanych danych na światowe rynki trafiło 380 mln smartfonów, o 0,5% więcej niż w III kwartale 2018 roku. Kolejność na podium jest identyczna, jak w przypadku danych podanych przez agencję Canalys. Samsung dostarczył 78,4 mln smartfonów (+8% rok do roku), Huawei 66,8 mln (+28%), natomiast Apple - 44,8 mln (-4% w ujęciu rocznym).
Zobacz: Samsung prezentuje ultracienkie hybrydy Galaxy Book Flex i Galaxy Book Ion z ekranami QLED i obsługą piórek S Pen
Zobacz: Niemcy nie wykluczają Huawei z budowy sieci 5G, ale przed chińską firmą ostrzega tamtejszy wywiad
Pozycja nr 4 należy do firmy Oppo, który według danych Counterpoint Research dostarczył na światowe rynki 32,7 mln smartfonów, o 3% mniej niż przed rokiem. Dalej były takie firmy, jak Xiaomi (31,7 mln smartfonów, spadek o 5%), Vivo (29,5 mln, -3%), Realme (10,2 mln, +685%), Motorola (10,0 mln, -13%) i LG (7,7 mln, -27%).
Zobacz: Wyniki LG za 3Q2019 - najwyższa w historii sprzedaż, ale nie w dziale mobilnym
Zobacz: Motorola prezentuje nowe telefony: One Macro, Moto G8 Plus i Moto E6 Play
Producent | 3Q2019 - liczba smartfonów |
3Q2019 - udział w rynku |
3Q2018 - liczba smartfonów |
3Q2018 - udział w rynku |
Zmiana |
Samsung | 78,4 mln | 20,6% | 72,3 mln | 19,0% | +8% |
Huawei | 66,8 mln | 17,6% | 52,0 mln | 13,7% | +28% |
Apple | 44,8 mln | 11,8% | 46,9 mln | 12,3% | -4% |
Oppo | 32,7 mln | 8,6% | 33,9 mln | 8,9% | -3% |
Xiaomi | 31,7 mln | 8,3% | 33,3 mln | 8,8% | -5% |
Vivo | 10,2 mln | 2,7% | 1,3 mln | 0,3% | +685% |
Motorola | 10,0 mln | 2,6% | 11,5 mln | 3,0% | -13% |
LG | 7,7 mln | 2,0% | 10,5 mln | 2,8% | -27% |
Tecno | 5,0 mln | 1,3% | 4,6 mln | 1,2% | +9% |
Inni | 63,2 mln | 16,6% | 83,1 mln | 21,9% | -24% |
Razem | 380,0 mln | 100% | 379,8% | 100% | +0,5% |
Źródło tekstu: Canalys, Counterpoint
Przecież żadnych odszkodowań nie było, nie ma, nie będzie. Każdy się szczepił świadomie na swoją o ...
Czyli jak zawsze, poszkodowani zwykli ludzie i przedsiębiorcy, kara dla firmy a pieniążki do skarbu ...
W żici ;-)
Jak każda nowa przeglądarka inna niż te: Chrome, Firefox, Edge(chromium ze skórką), Opera. Wg mnie t ...
Pewnie chodziło o Spotify tidal itp