DAJ CYNK

Huawei większość smartfonów sprzedaje w Chinach. Duży wzrost sprzedaży w III kwartale

30.10.2019

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Sprzęt

Interakcje: 1866

Ważne 0

0

Huawei sprzedaż smartfonów

W III kwartale 2019 roku Huawei sprzedał w Chinach 66% więcej smartfonów niż przed rokiem i dominuje na miejscowym rynku. To również pokazuje, że większość swoich urządzeń firma sprzedaje na rodzimym rynku.

Chiński rynek smartfonów wygląda po III kwartale 2019 roku bardzo ciekawie. Liczby idealnie pokazują, jak duża siła drzemie w narodzie. Podczas gdy Stany Zjednoczone atakują Huaweia na wszelkie możliwe sposoby, Chińczycy zmobilizowali się zaczęli na potęgę kupować smartfony firmy. Efekt? W porównaniu z analogicznym okresem 2018 roku sprzedaż Huaweia wzrosła o 66%. Sprzedaż pozostałych firm znacznie spadła.

Zobacz: Huawei i ZTE na celowniku amerykańskiego regulatora. Firmy mają być uznane za zagrożenie bezpieczeństwa narodowego
Zobacz: Huawei osiągnął pułap 200 mln sprzedanych smartfonów - jeszcze szybciej niż rok temu

Producent Sprzedaż w 3Q2019 Udział w rynku w 3Q2019 Sprzedaż w 3Q2018  Udział w rynku w 3Q2018 Zmiana rok do roku
Huawei 41,5 42,4% 25 24,9% 66%
Vivo 17,5 17,9% 22,7 22,6% -23%
Oppo 17 17,4% 21,2 21,1% -20%
Xiaomi 8,8 9,0% 13,1 13,1% -33%
Apple 5,1 5,2% 7,1 7,0% -28%
Inni 7,8 8,0% 11,4 11,3% -31%
Razem 97,8 100% 100,6 100,0% -3%

Wyniki pokazują też, że zdecydowaną większość swoich smartfonów Huawei sprzedaje w Chinach. Firma nie podała dokładnej liczby egzemplarzy sprzedanych w III kwartale 2019 roku, ale z szacunków wynikało, że było to ok 67 mln. To oznacza, że tylko ok 25,5 mln smartfonów zostało sprzedanych poza Chinami. To bardzo duża różnica, która pokazuje nam, że rynki europejskie nie są kluczowe dla kondycji firmy.

Zobacz: Używaliśmy Huaweia Mate 30 Pro. Teraz będzie nam się śnić po nocach
Zobacz: Jesienna wyprzedaż w Play - 14 telefonów i zegarek taniej w ofercie bez abonamentu
Zobacz: Darmowy listopad z AutoMapą dla wszystkich nowych użytkowników

Źródło tekstu: Canalys; wł

Przewiń w dół do następnego wpisu