Wiadomości
Gemius: popularność serwisów informacyjnych nie słabnie w wakacje
W okresie wakacyjnym Polacy spędzają w Internecie średnio o pół godziny mniej niż w styczniu. Nie dotyczy to serwisów informacyjnych.
4
Udostępnij na fb
Udostępnij na X

Analiza oglądalności internetowych serwisów informacyjnych pokazuje, iż mają one stałą widownię, a wpływ pory roku czy pogody jest znikomy. Natomiast bardzo wyraźnie widzimy, jak ważne wydarzenia wpływają na aktywność internautów i czas, który spędzają na czytaniu newsów
W lipcu bieżącego roku to polityka najbardziej aktywizowała internautów. Obserwujemy wyraźne piki związane z wydarzeniami w Polsce. 10 lipca, gdy miała miejsce tak zwana miesięcznica i związane z nią manifestacje i kontrmanifestacje, znacząco wzrósł czas spędzony w serwisach informacyjnych. W drugiej połowie lipca zwiększona liczba odsłon i czasu poświęcanego newsom wyraźnie odwzorowuje cykl prac nad ustawami o Sądzie Najwyższym i protestów, jakie miały miejsce w związku z tym. Najwięcej czasu w lipcu Polacy spędzili w serwisach newsowych po zawetowaniu przez prezydenta ustaw o Sądzie Najwyższym i Krajowej Radzie Sądownictwa
To bardzo ciekawe zjawisko, iż niezależnie od dnia tygodnia mężczyźni poświęcają więcej czasu na czytanie newsów. Podczas gdy ogólnie w Internecie panowie tylko w weekendy i dni świąteczne serfują po sieci dłużej, a w pozostałe, zwykłe dni to kobiety poświęcają na aktywność w Internecie więcej czasu