DAJ CYNK

Gemius: dynamicznie rośnie ruch mobilny w polskiej sieci

07.06.2013

Dodane przez: SirmarK

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 3

Ważne 1

0

Ruch mobilny w polskiej sieci w porównaniu z ubiegłym rokiem zwiększył się dwukrotnie. Z badania ruchu na stronach www, które realizuje Gemius, wynika, że wzrasta pozycja produktów Samsunga, wciąż jednak najpopularniejszym urządzeniem do przeglądania stron jest iPad.

Ruch mobilny w polskiej sieci w porównaniu z ubiegłym rokiem zwiększył się dwukrotnie. Z badania ruchu na stronach www, które realizuje Gemius, wynika, że wzrasta pozycja produktów Samsunga, wciąż jednak najpopularniejszym urządzeniem do przeglądania stron jest iPad.

Jak pokazują badania ruchu na witrynach internetowych realizowane przez Gemiusa w kwietniu 2013 roku, ponad 5% wszystkich odsłon w polskiej przestrzeni wirtualnej generowana jest przez smartfony oraz tablety. To dwukrotnie więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Choć wśród producentów urządzeń mobilnych generujących największy ruch w polskiej sieci pierwsze miejsce nadal zajmuje Apple (tablety i smartfony tego producenta odpowiadają za niemal 33% wszystkich odsłon pochodzących z urządzeń przenośnych), to największy procentowy wzrost zanotował Samsung. Udział urządzeń tego producenta w ogólnej liczbie odsłon mobilnych wzrósł w porównaniu z ubiegłym rokiem o 25% (wynosi obecnie 28% wszystkich odsłon), podczas gdy w przypadku Apple odnotowano wzrost na poziomie 2%. W analizowanym okresie zmniejszyła się natomiast sieciowa aktywność takich producentów jak: Nokia (spadek o 37%, do 11% wszystkich odsłon) oraz Sony (spadek o 8%, do 12% wszystkich odsłon).



Z danych Gemiusa wynika także, że Polacy najczęściej łączą się z siecią za pomocą iPadów, które odpowiadają za 24% wszystkich odsłon mobilnych (wzrost udziału o 8% względem kwietnia 2012 roku). Wśród modeli urządzeń przenośnych generujących największy ruch w internecie znalazły się także: iPhone (8% wszystkich odsłon mobilnych, co oznacza spadek o 9%) oraz Samsung Galaxy SII (3% wszystkich odsłon mobilnych, co oznacza spadek o 5%), a także wprowadzone na rynek w późniejszym okresie: Samsung Galaxy SIII i Galaxy Tab 2 (po 3% wszystkich odsłon mobilnych w kwietniu 2013 roku).

Źródło tekstu: Gemius

Tagi: gemius
Komentarze
Zaloguj się