DAJ CYNK

Bankowość mobilna w Polsce ma się bardzo dobrze

14.09.2017

Dodane przez: msnet

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 3091

Ważne 3

0

Polacy aktywniej niż mieszkańcy innych państw europejskich korzystają z bankowości mobilnej - wynika z "Finansowego Barometru ING".



Polacy aktywniej niż mieszkańcy innych państw europejskich korzystają z bankowości mobilnej - wynika z "Finansowego Barometru ING".

Polacy posiadają nieznacznie mniej urządzeń mobilnych, niż mieszkańcy innych części Europy, ale jednocześnie aktywniej ich używają do wykonywania operacji bankowych. 65% użytkowników urządzeń mobilnych w Polsce co najmniej raz skorzystało z bankowości mobilnej - wynika z badania "Finansowy Barometr ING". Pod tym względem wyprzedzili nas tylko mieszkańcy Turcji (80%).



Polscy posiadacze urządzeń mobilnych najczęściej przy ich pomocy sprawdzają stan konta bankowego lub historię transakcji (65%), opłacają rachunki (51%), albo wykonują przelew między własnymi kontami (44%). 34% Polaków z urządzeniem mobilnym wysyła za ich pomocą pieniądze krewnym lub znajomym, a 26% szuka przy ich użyciu lokalizacji najbliższego bankomatu lub oddziału banku.



Po raz kolejny potwierdza się, że Polacy należą do najnowocześniejszych społeczeństw w Europie jeśli chodzi o adopcję nowych rozwiązań w finansach osobistych. Smartfon stał się prawdziwym mobilnym centrum dowodzenia pieniędzmi Polaków. Za jego pomocą sprawdzamy stan konta i historię transakcji, opłacamy rachunki i dokonujemy innych przelewów.

Skąd taki entuzjazm Polaków do korzystania z nowych technologii w finansach? Duża w tym zasługa faktu, że Polska stosunkowo niedawno dołączyła do grona państw rozwiniętych. Paradoksalnie dzięki temu polski sektor bankowy mógł przeskoczyć pewne archaiczne już rozwiązania stosowane na zachodzie i od dawna proponuje klientom innowacyjne na skalę światową produkty i usługi. Dlatego dla Polaków takie usługi jak bankowość mobilna czy płatności zbliżeniowe są zupełnie oczywiste i naturalne
- powiedział Karol Pogorzelski, ekonomista ING Banku Śląskiego.

Ponad połowa (53%) mieszkańców państw, które brały udział w badaniu, jako najważniejszy powód korzystania z bankowości mobilnej podała wygodę. Istotny był także fakt, że ich bank zaczął oferować taką usługę lub sami zaczęli używać urządzenia, który korzystanie z takiej usługi umożliwił (po 13%). Jako powody omijania bankowości mobilnej Polacy wskazywali najczęściej brak zaufania do oferowanych zabezpieczeń (54%), a także brak potrzeby (22%) i zbyt duży poziom komplikacji tego typu rozwiązań (12%).



Finansowy Barometr ING to cykliczne badanie Grupy ING, badające zachowania i postawy konsumentów wobec zagadnień finansowych w Polsce i na świecie. Badanie zostało przeprowadzone w lutym 2017 r. w 13 krajach: Polska, Austria, Belgia, Czechy, Francja, Hiszpania, Holandia, Luksemburg, Niemcy, Rumunia, Turcja, Wielka Brytania, Włochy. W badaniu wzięło udział 12 662 respondentów, w tym 1004 z Polski.

Zobacz: pełna treść raportu z badania "Finansowy Barometr ING"

Źródło tekstu: ING

Komentarze
Zaloguj się
11. ~
0

2017-09-15 09:53:52

To przedostatni krok przed płatnościami biometrycznymi czyli zaczipowaniem ludzi. Polska będzie pierwsza, Polacy kochają być niewolnikami, banki zrobią promocje - 100 zł na konto w zamian za czipa w palcu :)

Odpowiedz

10. ~iphoneski
0

2017-09-15 08:39:15

Bankowość mobilna to świetna rzecz.

Odpowiedz

2017-09-14 20:07:11

I zwykłe szukanie bankomatu jest zaliczone do "bankowości internetowej"Ostatnio mój syn 13 letni szukał dla mnie w samochodzie najbliższy wpłatomat. Teraz dopiero widzę, że on również aktywnie skorzystał z bankowości elektronicznej.

Odpowiedz

8. ~
0

2017-09-14 19:22:33

To niech jeszcze napiszą jakie są średnie opłaty w poszczególnych krajach, pewnie Polska również jest w czołówce.

Odpowiedz

7. ~.we
0

2017-09-14 17:06:31

Litości, to badanie jest tak bardzo idiotyczne, że głowa mała... ING forsuje swoją nową aplikację "mobile first" na siłę - mieli dobrą apliakcje (jak wspomniał @3) i stworzyli nieużywalnego potworka, którego wdrożyli też jako główny serwis.Jak to statystyka - wszystko da się udowodnić. OK, w Polsce średnia jest o kilka procent wyższa i można wysnuć wniosek, żę 50% osób używa aplikacji mobilnej do używania banku... zapał blednie, jak zobaczymy gwiazdkę i dopisek "użyło przynajmniej raz w ciagu ostatnich 12 miesiecy" - ekhm... a teraz niech pokażą jaki odsetek klientów zrobiło to w ciągu ostatniego miesiaca? Jak ma się to do wejść na stronę banku? Jak widać - im bardziej coś skomplikowane niz proste sprawdzenie salda/historii tym odsetek mniejszy...

Odpowiedz

6. ~
0

2017-09-14 16:46:26

mBank - zaktualizował aplikacje i jest niestety MNIEJ czytelna - zwłaszcza ekran przed logowaniem jest obecnie bez sensu... szkoda

Odpowiedz

5. ~QQQ
0

2017-09-14 16:24:12

Jak to miło zobaczyć Polskę wysoko w rankingu :)

Odpowiedz

4. Patrax
0

2017-09-14 16:11:31

@2 jeżeli trzymasz pieniądze w Mbanku to może i faktycznie mogą zabrać pieniądze podczas kryzysu

Odpowiedz

3. ~aa
0

2017-09-14 16:04:01

ING miało fajna aplikację mobilna, po ostatniej aktualizacji tragedia :(

Odpowiedz

2017-09-14 15:59:41

A ja likwiduje konta bankowe, bo nie widze sensu trzymania kasy w banku. Jeszcze mi zabiorą wszystko podczas kryzysu.

Odpowiedz

1. ~dario
0

2017-09-14 15:47:36

To mogliby przyłożyć się bardziej do rozmów z Apple.....

Odpowiedz