DAJ CYNK

141,6 tys. zł kary za "Quiz wiedzowy" utrzymane

LuiN

Prawo, finanse, statystyki

Sąd Apelacyjny utrzymał karę 141.575 zł dla warszawskiej spółki CT Creative Team za wprowadzający w błąd konkurs SMS-owy "Quiz wiedzowy".

Sąd Apelacyjny utrzymał karę 141.575 zł dla warszawskiej spółki CT Creative Team za wprowadzający w błąd konkurs SMS-owy "Quiz wiedzowy".

W decyzji z maja 2013 roku UOKiK zakwestionował treści reklamowe związane z konkursem "Quiz wiedzowy". W opinii urzędu SMS-y wysyłane przez CT Creative Team wprowadzały w błąd oraz nie zawierały informacji wymaganych przez prawo.

W wysyłanych wiadomościach brak było informacji, że odesłanie SMS-a oznacza przystąpienie do konkursu, który polegał na wysyłaniu przez konsumentów dodatkowo płatnych SMS-ów w odpowiedzi na nadsyłane pytania. Ponadto w reklamach brak było informacji o cenie tych wiadomości oraz organizatorze konkursu.

Na spółkę została nałożona kara finansowa w wysokości ponad 141 tys. zł. Decyzja została potwierdzona przez sądy kolejnych instancji. W lutym 2016 roku Sąd Apelacyjny stwierdził, że treść SMS-ów wprowadzała w błąd - sugerowała wygranie nagrody, nie wskazywała natomiast kosztów udziału w konkursie. Tym samym kara została utrzymana. Wyrok jest prawomocny.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UOKiK