IDC: zwalnia rozwój rynku tabletów

Z najnowszego raportu IDC wynika, że rozwój rynku tabletów zaczął zwalniać. 2014, to pierwszy rok spadku sprzedaży iPadów.

Arkadiusz Dziermański (orson_dzi)
7
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
IDC: zwalnia rozwój rynku tabletów

Z najnowszego raportu IDC wynika, że rozwój rynku tabletów zaczął zwalniać. 2014, to pierwszy rok spadku sprzedaży iPadów.

Dynamika wzrostu liczby tabletów na rynku spadła z 52,5% w 2013 roku do 7,2% w roku 2014. Wygląda na to, że producenci sprzętu przeliczyli się, oceniając długość użytkowania tabletu na równi z czasem użytkowania smartfonu. Zamiast szacowanych 2-3 lat, tablety są użytkowane z powodzeniem nawet przez cztery lata. Głównymi przyczynami tego zjawiska jest wspieranie przez producentów nawet starszych urządzeń, szczególnie iPadów przez Apple oraz częstsze używanie smartfonów, które zwiększyły swoją wydajność, jak również powiększyły ekrany. 2014 rok, to również pierwszy rok, w którym spadek sprzedaży w stosunku do poprzedniego roku zaliczają iPady.

IDC zauważa wzrost popularności urządzeń typu 2 w 1, czyli tabletów z dołączaną klawiaturą, zamieniającą je w netbooki. Tego typu tablety stanowią obecnie 4% rynku z wynikiem 8,7 mln egzemplarzy.

Przyszłość rynku tabletów pozostaje niejasna z wielu powodów. Nie wiadomo jak rynek zareaguje na Windows 10, co zrobi Google z Androidem i Chrome OS, a także czy (i jak) Apple zamierza rozszerzyć portfolio iPadów. Mimo wszystko IDC jest przekonane, że długość życia tabletów pozostanie dłuższa niż smartfonów.

Dalsza część tekstu pod wideo

System operacyjny

Ilość sprzedanych egzemplarzy w 2014r.

Udział w rynku w 2014r.

Wrost rok do roku w 2014r.

Ilość sprzedanych egzemplarzy w 2018r.

Udział w rynku w 2018r.

Wrost rok do roku w 2018r.

Uśredniony wzrost do 2018r.

Android 159,5 67,7% 16% 183,1 64% 2,2% 5,9%
iOS 64,9 27,5% -12,7% 70,1 24,5% 2,2% -1,1%
Windows 10,9 4,6% 67,3% 32,6 11,4% 17,9% 38,1%
Inne 0,5 0,2% -70,6% 0,1 0,0% -11,3% -43%
Razem 235,7 100% 7,2% 285,9 100% 3,8% 5,4%
Pokaż więcej