DAJ CYNK

Counterpoint: Jakie marki są najpopularniejsze na każdym z kontynentów?

Isand

Prawo, finanse, statystyki

Co jakiś czas różne instytuty analityczne publikują wyniki na temat światowego rynku smartfonów. A co jeśli przyjrzymy się osobno każdemu z kontynentów? Jak duże różnice zobaczymy? COunterpoint postanowił udzielić odpowiedzi na to pytanie.



Co jakiś czas różne instytuty analityczne publikują wyniki na temat światowego rynku smartfonów. A co jeśli przyjrzymy się osobno każdemu z kontynentów? Jak duże różnice zobaczymy? Counterpoint postanowił udzielić odpowiedzi na to pytanie.

Raport obejmuje wyniki z pierwszego kwartału obecnego roku. Na początku przyjrzyjmy się wynikom z całego globu: Samsung tradycyjnie zajmuje pierwsze miejsce z 22% sprzedanych urządzeń, na drugim miejscu znajduje się Apple z 15%, natomiast na trzecim Huawei ze swoimi 11%. Dalsze miejsca zajmują Xiaomi (8%), Oppo (7%), Vivo (5%) oraz LG (3%).

W dalszej części raportu widzimy wyniki dla każdego z regionów. Bliski wschód przyporządkowano bowiem do Afryki. Na większości rynków zwycięża Samsung. Wyjątkami są Ameryka Północna (bastion Apple) oraz dążąca do harmonii Azja. Najludniejszy rejon świata zanotował bowiem 5 wyników różniących się ułamkami procenta. Mimo słabiutkich wyników w Chinach i Indiach, Apple nadrobił świetnymi rezultatami z takich rynków jak Japonia. Lenovo skutecznie broni swojej fortecy w Ameryce Łacińskiej, natomiast dla LG i ZTE kluczowa jest Ameryka Północna.

Europa

  1. Samsung 33%
  2. Apple 20%
  3. Huawei 15%
  4. Xiaomi 4%
  5. Nokia 2%


Azja

  1. Huawei 13%
  2. Xiaomi 13%
  3. Samsung 13%
  4. Oppo 13%
  5. Apple 12%


Ameryka Środkowa oraz Południowa
  1. Samsung 37%
  2. Lenovo 12%
  3. Huawei 8%
  4. LG 7%
  5. Apple 4%


Ameryka Północna

  1. Apple 38%
  2. Samsung 27%
  3. LG 14%
  4. ZTE 11%
  5. Lenovo 4%


Afryka oraz Bliski Wschód

  1. Samsung 29%
  2. Tecno 8%
  3. iTel 8%
  4. Huawei 8%
  5. Apple 4%


Zobacz: Canalys: rynek smartfonów w Europie w 1Q2018
Zobacz: Rynek smartfonów po 1Q2018 wg Gartnera

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Counterpoint, wł