Chiński rynek smartfonów w 2Q2016 wg Strategy Analytics
Chiński rynek smartfonów w II kwartale wzrósł o 4% do 109 mln sztuk. Wzrost pojawił się po raz pierwszy od roku - wynika z danych Strategy Analytics.

Chiński rynek smartfonów w II kwartale wzrósł o 3,7% do 109 mln sztuk. Wzrost pojawił się po raz pierwszy od roku - wynika z danych Strategy Analytics. Na pierwszym miejscu znalazł się Huawei z prawie 18% udziałem.
Huawei dostaczył 19,1 mln smartfonów, o 15% wiec niż w tym samym kwartale zeszłego roku, ale jednocześnie tempo wzrostu było najwolniejsze od dwóch lat. Presja ze strony rywali rośnie. Dostawy drugiego na liście, OPPO, w ujęciu rocznym dostawy wzrosły o 108% i wyniosły 15,2 mln sztuk. Dobrym wynikiem wykazał się także Vivo - 13 mln sztuk przy wzroście o 66,7%.
Słaby kwartał miał za to Xiaomi. Dostarczył na rynek 12,8 mln smartfonów, tj. o 34% mniej niż w 2Q2015. Na piątym miejscu, także ze słabszymi wynikami, uplasował się Apple, który dostarczy 7,3 mln telefonów.
Producent | Sprzedaż w 2Q2015 (mln szt.) |
Sprzedaż w 2Q2016 (mln szt.) |
Udział w 2Q2015 | Udział w 2Q2016 |
Huawei | 16,6 | 19,1 | 15,8% | 17,5% |
OPPO | 7,3 | 15,2 | 6,9% | 13,9% |
Vivo | 7,8 | 13,0 | 7,4% | 11,9% |
Xiaomi | 19,5 | 12,8 | 18,6% | 11,7% |
Apple | 9,7 | 7,3 | 9,2% | 6,7% |
Inni | 44,2 | 41,6 | 42,1% | 38,2% |
Suma | 105,1 | 109,0 | 100% | 100% |