Polacy kochają tam kupować. Zaśmieca telefon mimo braku zgody
Nawet blisko 640 mln zł kary (150 mln euro) grozi platformie z ubraniami z plastiku - w skrócie Shein - za naruszenie przepisów dotyczących ciasteczek. Reklamowe cookies były instalowane, nawet gdy użytkownik stanowczo tego zabraniał.

Shein wciskał ciasteczka
Shein, jedna z najbardziej szkodliwych dla środowiska marek w świecie mody, znana z syntetycznych, niskiej jakości ubrań wpisujących się w założenia fast fashion, jest w poważnych tarapatach.
Francuski organ ochrony danych osobowych CNIL nie zajął się jednak przekraczanymi normami substancji toksycznych, lecz mniej toksycznie brzmiącymi ciasteczkami.



Według regulatora Shein instalował na urządzeniach użytkowników reklamowe cookies bez ich wyraźnej zgody, a mechanizm uzyskiwania tej zgody był niejasny i wprowadzał w błąd. Nawet w przypadku odmowy przez użytkownika, pliki cookies i tak były umieszczane na jego urządzeniu.
Shein: ILE?!
Shein nie zgadza się z wysokością proponowanej kary (150 mln euro), określając ją jako „całkowicie nieproporcjonalną”. Firma deklaruje, że od sierpnia 2023 roku aktywnie współpracuje z CNIL, by zapewnić zgodność swoich działań z francuskim i europejskim prawem oraz odpowiadać na pytania organu.
Od sierpnia 2023 roku aktywnie współpracujemy z CNIL, by zapewnić zgodność i odpowiadać na pytania
Prawniczka Shein, Sonia Cissé, podkreśla, że firma poważnie traktuje zarzuty, ale kwestionuje wysokość grzywny.
Początkowo rozważano nałożenie dodatkowej kary w wysokości 100 tys. euro dziennie, jednak zrezygnowano z tego pomysłu po tym, jak Shein wprowadził zmiany i dostosował się do wymogów.
Warto w tym miejscu przypomnieć, że niebawem ubrania z Shein mogą wyraźnie zdrożeć w Polsce — Unia Europejska już szykuje nowe prawo.