Rynek smartfonów znów na plusie. Samsung i Apple na czele w 2Q2025
Globalny rynek smartfonów w drugim kwartale 2025 roku odnotował niewielki wzrost. Najlepiej poradzili sobie Samsung i Apple, ale uwagę zwraca też dynamiczny wzrost Motoroli. Sytuacja na świecie wciąż jest niestabilna, jednak widać oznaki odbicia.

Wzrost, ale bez fajerwerków
Z najnowszych danych Counterpoint Research wynika, globalna sprzedaż smartfonów w 2Q2025 wzrosła o 2% w ujęciu rocznym. To drugi kwartał z rzędu ze wzrostem, co może świadczyć o stopniowej stabilizacji rynku po trudnym początku roku.
Największy wpływ na wyniki miały rynki w Europie, Japonii i Ameryce Północnej. Z kolei w Chinach nadal widoczne są skutki wcześniejszych zawirowań celnych, choć napięcia zaczynają słabnąć.



W krajach rozwijających się rośnie popularność tanich smartfonów 5G. W krajach "dojrzałych" wciąż dobrze sprzedają się urządzenia premium.
Samsung liderem, Galaxy S25 daje efekt
Samsung utrzymał pozycję lidera globalnego rynku. Producent odnotował 8% wzrost rok do roku, a kluczową rolę odegrała seria Galaxy S25. Szczególnie dobrze radzą sobie również modele ze średniej półki – głównie odświeżona seria A.
Samsung korzysta też na zainteresowaniu składanymi modelami oraz funkcjach opartych na sztucznej inteligencji. Zwiększają one lojalność klientów.
Apple stabilnie i pewnie
Apple zajął drugie miejsce i również zaliczył wzrost – o 4% rok do roku. Firma dobrze poradziła sobie w Japonii, Indiach i Ameryce Północnej. Popyt na iPhone’y 15 i 16 utrzymał się na wysokim poziomie. a konsumenci chętnie sięgają po produkty z ekosystemu Apple'a.
W drugiej połowie roku firma szykuje premierę iPhone’ów 17. To wydarzenie z pewnością podkręci wyniki giganta z Cupertino.
Xiaomi trzyma formę
Xiaomi zakończyło kwartał na trzecim miejscu. Wzrostu nie było, ale udało się utrzymać poziom sprzedaży z poprzedniego roku. Marka dobrze radzi sobie w Europie Środkowej i Ameryce Łacińskiej.
W Chinach tempo sprzedaży jest stabilne. Przewagę zapewnia tam atrakcyjna cena, szeroka oferta i rozwój własnego systemu HyperOS.
Vivo i Oppo z umiarkowaną poprawą
Czwarte i piąte miejsce przypadło odpowiednio markom Vivo i Oppo. Obie notują dobre wyniki na średniej półce cenowej, zwłaszcza poza Chinami.
Oppo punktuje tanim A5 Pro. Vivo z kolei korzysta między innymi z promocji w Chinach (festiwal 618) oraz udanej sprzedaży modeli Y i T w Indiach.
Motorola poza TOP 5, ale błyszczy
Największą niespodzianką okazała się Motorola. Marka zanotowała 16% wzrost sprzedaży rok do roku, głównie dzięki sukcesom w Indiach i USA. Producent coraz lepiej radzi sobie w segmencie 5G ze średniej półki, a także na rynku przedpłaconym w Ameryce Północnej.