mObywatel ma nowe zastosowanie. To powinien być standard
ING Bank Śląski wdrożył nowy proces umożliwiający klientom zdalne odblokowanie konta, zmianę hasła oraz zmianę telefonu autoryzacyjnego za pomocą aplikacji mObywatel.

Aplikacja mObywatel na dobre zagościła już w polskich bankach, najczęściej stając się narzędziem autoryzacji podczas zakładania konta. Rządowa apka ma jednak większy potencjał, a jedną z jej możliwości wykorzystał bank ING.
ING wprowadził nowy, w pełni zdalny proces samoobsługowy dla klientów indywidualnych, dostępny na stronie internetowej banku. Dzięki integracji z rządową aplikacją klienci ING mogą się zidentyfikować bez konieczności oczekiwania na przesyłki czy wizyty w oddziale. Zakres dostępnych dzięki temu działań jest znacznie szerszy niż tylko zakładanie konta.
Nowy proces umożliwia zmianę hasła do bankowości internetowej. Klienci posiadający aplikację mObywatel mogą teraz też natychmiastowo i całkowicie zdalnie zmienić numer telefonu autoryzacyjnego oraz odblokować dostęp do bankowości internetowej Moje ING .



Bank ING przekonuje, że to istotna zmiana, która znacząco upraszcza życie klientów – szczególnie tych, którzy cenią sobie szybkość i wygodę obsługi online. Dotychczas, aby zmienić numer telefonu autoryzacyjnego, klient musiał zamówić Jednorazowy Kod Aktywacyjny (JKA), który był wysyłany pocztą. Oznaczało to konieczność oczekiwania na przesyłkę lub wizytę w placówce banku. Nowy proces eliminuje te niedogodności.
Nowy proces spełnia standardy dostępności cyfrowej, co oznacza, że jest bardziej przyjazny dla osób z niepełnosprawnościami.
Jak potwierdzić dane w aplikacji mObywatel:
- wejdź w dokument (mDowód) w aplikacji,
- wybierz „zeskanuj kod QR”,
- zeskanuj kod QR z aplikacji mObywatel lub skopiuj kod,
- zobacz, jakie dane będą udostępnione,
- naciśnij „Udostępnij dane”.
Proces będzie dostępny na stronie logowania po wybraniu „pomoc w logowaniu” lub na ogólnej stronie pomocy banku ING.