Xiaomi numer 1 w Polsce. Ma taki sam udział w rynku jak Samsung

Xiaomi jest w Polsce marką numer jeden i ciągle rośnie – tak wynika z analizy polskiego rynku smartfonów, przeprowadzonej przez Canalys.

Anna Rymsza (Xyrcon)
11
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Xiaomi numer 1 w Polsce. Ma taki sam udział w rynku jak Samsung

Firma analityczna Canalys podsumowała drugi kwartał 2020 r. na rynku smartfonów. Poznaliśmy statystyki na poszczególnych Europy, w tym szczegóły sprzedaży w Polsce. Poniżej podane zostały dane z sierpnia 2020 r.

Dalsza część tekstu pod wideo

Sprzedaż smartfonów Xiaomi rośnie na całym Starym Kontynencie. W Europie to obecnie marka numer 3 z 17% udziałem w rynku. Wzrost rok do roku w Europie wynosi 65%. Liderem wciąż jest Samsung z 30% udziałem w rynku, ale jego popularność spada. Zyskuje również Apple, obecnie drugi pod względem popularności. Co ciekawe, mimo spadków w sprzedaży rok do roku, relatywnie rośnie popularność sprzedaży smartfonów HMD, czyli marki Nokia. Huawei stracił, ale utrzymał się na czwartej pozycji.

Xiaomi numer 1 w Polsce. Ma taki sam udział w rynku jak Samsung

Widać znaczne różnice między zainteresowaniem różnymi markami smartfonów w Europie zachodniej i wschodniej. iPhone'y cieszą się mniejszym zainteresowaniem w naszym regionie, smartfony Xiaomi zaś znacznie większym, niż na zachodzie. Co ciekawe, we wschodniej części Europy marka Nokia (HMD) nie ma udziału, który pozwoliłby jej trafić do pierwszej piątki. Odważę się powiedzieć, że Słowianie wolą Motorole (choć nie wszystkie kraje w tej grupie mają słowiański rodowód).

Xiaomi numer 1 w Polsce. Ma taki sam udział w rynku jak Samsung

Xiaomi w Polsce: 27% rynku, 88% wzrost

W Polsce Xiaomi może świętować sukces. W raporcie Canalys za ostatni kwartał ma już pierwszą pozycję w kieszeni. Co prawda procentowy udział Xiaomi w rynku smartfonów jest na równi z udziałem Samsunga (27%), ale to Xiaomi zanotowało wzrost sprzedaży rok do roku. Jest to wzrost niemały – aż o 88%. Samsung w tym samym czasie stracił 14%.

Xiaomi numer 1 w Polsce. Ma taki sam udział w rynku jak Samsung

Ciekawie wyglądają statystyki marki Apple. Sprzedaż iPhone'ów w Polsce rok do roku wzrosła aż o 118%! Czym Apple sobie na to zasłużył? Na pewno pomógł nowy iPhone SE. Ten model łączy prestiż telefonu z jabłkiem z przystępną dla polskiego klienta ceną.

Spada popularność smartfonów marki Huawei. Co ciekawe, rośnie Lenovo – marka, która w pierwszej kolejności kojarzy nam się z laptopami. Trzeba jednak pamiętać, że do Lenovo należy ceniona marka Motorola. To zapewne ona odpowiada za wzrost w naszym regionie. Motorola robi doskonałe „średniaki”, które zadowolą większość klientów i nie zrujnują budżetu.