Orange: rośnie liczba klientów, większe przychody. Wyniki za 2Q 2025
Orange podał wyniki finansowe i operacyjne za drugi kwartał 2025 roku. Operator ocenia ten okres za bardzo udany, wskazując na rosnącą liczbę klientów oraz wysokie przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych.

W drugim kwartale 2025 roku w Orange przybyło 21 tysięcy użytkowników pakietów konwergentnych oraz 38 tysięcy klientów Orange Światłowodu. Na koniec czerwca z tych usług korzystało już odpowiednio 1,822 mln oraz 1,642 mln klientów.
Na koniec okresu Orange miał w sumie 19,135 mln kart SIM, z czego 14.870 mln przypadało na abonament, a 4,265 mln na pre-paid. Liczba klientów abonamentowych usług mobilnych wzrosła w minionym kwartale o 86 tysięcy. To najlepszy kwartalny wynik od 3 lat i według Orange przyczyniły się do tego usługi wszystkich marek operatora oraz obydwa segmenty klientów – indywidualnych i biznesowych.



Rośnie także średni przychód na użytkownika (ARPO) z usług konwergentnych i światłowodu (odpowiednio 128,9 zł i 69,2 zł) – zdaniem Orange jest to odzwierciedlenie rosnącej popularności wyższych opcji światłowodu oraz ofert telewizyjnych i kontentowych.
Za nami udany kwartał, zwłaszcza na rynku konsumenckim. Abonamentowe usługi mobilne zyskały najwięcej klientów od 3 lat, w dobrym tempie przybywa także klientów światłowodu i pakietów konwergentnych. Jesteśmy zadowoleni z wyników, zwłaszcza w obliczu silnej konkurencji na rynku. Widać, że nasze podejście marketingowe dostosowane do lokalnych warunków, siła wszystkich naszych marek oraz dobrze przygotowane, personalizowane oferty sprawiają, że dotychczasowi klienci chętnie z nami zostają, a kolejni decydują się na skorzystanie z naszych usług
Liudmila Climoc zapowiada, że w drugim półroczu Orange zaproponuje klientom kolejne atrakcyjne oferty. Pracuje też nad tym, by stopniowo poprawiać wyniki na rynku biznesowym.
Dzięki naszym mocnym kompetencjom w dziedzinie projektów cyfrowych jesteśmy bardzo dobrze przygotowani, by wykorzystać m.in. rosnące zapotrzebowanie na inwestycje związane z obronnością
W drugim kwartale Orange miał 3,158 mld zł przychodu, a EBITDAaL wyniósł 891 mln zł. Zysk operacyjny sięgnął 420 mln zł, a zysk netto – 274 mln zł. Łączne przychody firmy w 2 kwartale wzrosły o 1,1% rok do roku i zdaniem fiirmy przyczyniła się do tego niemal 7% dynamika wzrostu przychodów z kluczowych usług telekomunikacyjnych.
Przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych przełożyły się także na wzrost marży bezpośredniej (+ 2% rok do roku). Wzrost marży był głównym czynnikiem napędzającym wzrost rentowności operacyjnej EBITDAaL w 2 kwartale (+4.3% rok do roku). Zysk netto firmy w całym pierwszym półroczu wzrósł o 2% rok do roku.
W pierwszym półroczu Orange przeznaczył ponad 1,5 mld złotych na rozwój infrastruktury – na tę kwotę składa się ponad 800 mln zł inwestycji (Capex) oraz ponad 700 mln zł opłaty za pozyskanie częstotliwości 5G z pasma 700 MHz.