Wyniki Huawei za 2014 rok
Huawei odnotował kolejny wzrost sprzedaży w 2014 roku. Globalne przychody ze sprzedaży w 2014 roku są szacowane na ok 46-47 miliardów dolarów, co stanowi ponad 20% wzrost zysków rok do roku.

Huawei odnotował kolejny wzrost sprzedaży w 2014 roku. Globalne przychody ze sprzedaży w 2014 roku są szacowane na ok 46-47 miliardów dolarów, co stanowi ponad 20% wzrost rok do roku.
Meng Wanzhou, dyrektor finansowy Huawei, ogłosiła, że zyski firmy z głównych obszarów działalności mogą osiągnąć sumę ok. 5,5 miliarda dolarów, przy marży na poziomie 12%, co daje porównywalny rezultat jak w roku 2013. Oznacza to, że łączna sprzedaż wyniosła w 2014 roku około 46-47 mld dolarów.
Zarówno wskaźnik przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej, jak i wskaźnik aktywów do pasywów firmy, są na stałym poziomie.
Wszystkie grupy Huawei odnotowały znaczący wzrost w 2014 roku:
- Przychody Huawei Carrier Network wzrosły o około 15% względem poprzedniego roku. Głównymi czynnikami wzrostu były: stały wzrost inwestycji w technologie 3G oraz zaangażowanie w inwestycje 4G na całym świecie.
- Przychody Huawei Enterprise Business wzrosły o około 27%. W tym obszarze grupa współpracuje obecnie z ponad 100 z 500 największych firm na świecie, w tym między innymi z SAP i Accenture w zakresie wspólnego rozwoju rozwiązań cloud computing i big data.
- Grupa Huawei Consumer Business odnotowała 32% wzrost przychodu rok do roku w obszarze rozwiązań konsumenckich, który jest efektem wyższej sprzedaży średniej i wysokiej klasy smartfonów na szybko rosnącym rynku tego rodzaju urządzeń na całym świecie. Szczególnie wysokie wzrosty firma Huawei osiąga na rynkach wschodzących.