W 1H2019 wydatki na aplikacje mobilne wyniosły prawie 40 mld dolarów

W pierwszym półroczu 2019 roku użytkownicy smartfonów wydali na aplikacje mobilne 39,7 mld dolarów - o 15% więcej niż rok wcześniej. Prawie dwie trzecie tej kwoty trafiło do sklepu Apple'a. Na gry mobilne wydano w tym czasie 29,6 mld dolarów, o 11,3% więcej niż przed rokiem.

Marian Szutiak (msnet)
2
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
W 1H2019 wydatki na aplikacje mobilne wyniosły prawie 40 mld dolarów

Aplikacje mobilne

Konsumenci na całym świecie wydali w pierwszej połowie 2019 roku 25,5 mld dolarów na aplikacje mobilne w sklepie App Store. To o 13,2% więcej niż rok wcześniej. Użytkownicy urządzeń z Androidem wydali w tym samym czasie 14,2 mld dolarów w sklepie Google Play. W tym przypadku wzrost w ujęciu rocznym sięga 19,6%.

Dalsza część tekstu pod wideo

Najbardziej dochodową aplikacją okazał się Tinder, który w obu sklepach wygenerował przychód w wysokości 497 mln dolarów. Na drugim miejscu znalazł się Netflix - 399 mln dolarów, a na trzecim Tencent Video - 278 mln dolarów.

W 1H2019 wydatki na aplikacje mobilne wyniosły prawie 40 mld dolarów

Po aplikacje mobilne w sklepach Apple'a i Google'a sięgano łącznie 56,7 mld razy. W tym przypadku liczba pobranych aplikacji jest znacznie mniejsza w przypadku App Store - 14,8 mld (spadek o 1,4% rok do roku). W przypadku sklepu Google Play wynik ten wyniósł 41,9 mld, o 16,4% więcej niż rok wcześniej.

Trójka najczęściej instalowanych aplikacji mobilnych nie zmieniła się przez rok. To nadal WhatsApp, Messenger i Facebook.

W 1H2019 wydatki na aplikacje mobilne wyniosły prawie 40 mld dolarów

Gry mobilne

Wydatki na gry mobilne osiągnęły w miesiącach styczeń-czerwiec 2019 roku 29,6 mld dolarów (wzrost o 11,3% w ujęciu rocznym), z czego 17,6 mld dolarów trafiło do App Store (wzrost o 7,8%), a 12,0 mld dolarów do Google Play (wzrost o 16,8%). Najwięcej zarobiła gra Honor of Kings - 728 mln dolarów. Na pozostałych stopniach podium znalazły się tytuły Fate/Grand Order (628 mld dolarów) oraz Monster Strike (566 mln dolarów).

W 1H2019 wydatki na aplikacje mobilne wyniosły prawie 40 mld dolarów

Gry mobilne z obu sklepów pobrano 20,1 mld razy, o 3,2% więcej niż w pierwszym półroczu 2018 roku. W przypadku App Store liczba pobrań wyniosła 4,4 mld (o 1,4 mniej niż w 1H2018), a ze sklepu Google Play pobrano gry 15,7 mld razy (wzrost o 4,6% w ujęciu rocznym). Najpopularniejsze gry ostatniego półrocza, to Color Bump 3D, Garena Free Fire oraz PUBG Mobile.

W 1H2019 wydatki na aplikacje mobilne wyniosły prawie 40 mld dolarów