TikTok publikuje Raport Transparentności. Z platformy usunięto 89 milionów filmów
TikTok na bieżąco monitoruje charakter treści publikowanych na tej platformie, by zapewnić bezpieczeństwo społeczności. W opublikowanym właśnie Raporcie Transparentności przedstawia swoje działania podjęte w drugiej połowie 2020 roku, mające chronić jej społeczność przed szkodliwymi i fałszywymi treściami..

TikTok to zróżnicowana, globalna społeczność, która czerpie siłę z kreatywnej ekspresji. Aby móc wyrażać siebie w sposób autentyczny, niezbędne jest stworzenie bezpiecznego środowiska, w którym każdy może poczuć się komfortowo. Mając to na uwadze, w drugiej połowie 2020 roku platforma wzmocniła swoje Zasady Społeczności, promując akceptację samego siebie. Na platformie zakazane są między innymi reklamy produktów odchudzających. TikTok stara się również pomagać osobom zmagającym się z problemami odżywiania, zachowaniami autodestrukcyjnymi czy myślami samobójczymi, poprzez współpracę z organizacjami oferującymi bezpłatne i poufne wsparcie.
Zobacz: ByteDance negocjuje sprzedaż indyjskiej części TikToka
Zobacz: TikTok otwiera biuro w Polsce, odpowiedzialne za kluczowe rynki w Europie Centralnej



W drugiej połowie ubiegłego roku TikTok dodał także nowe funkcje do swojej usługi Family Pairing, udostępniając rodzicom szereg zabezpieczeń treści udostępnianych przez nastolatków i ich prywatności na platformie. Usługa Family Pairing to jednak nie tylko narzędzie ochrony rodzicielskiej, lecz także pretekst do rozmów z dziećmi na temat ich bezpieczeństwa w sieci.
Walka z dezinformacją
TikTok kontynuuje współpracę z ekspertami ds. zdrowia publicznego, aby zapewnić swojej społeczności bezpieczeństwo i informacje na temat COVID-19 i szczepionek. Serwis udostępnia informacje dotyczące zdrowia publicznego w ramach swojej platformy, aby przeciwdziałać dezinformacji. W ramach tych działań:
- centrum informacyjne COVID-19 TikToka zostało odwiedzone ponad 2,6 miliarda razy,
- banery kierujące użytkowników do centrum informacyjnego zostały dodane do ponad 3 milionów filmów i wyświetlone 63 miliardy razy,
- ogłoszenia służb publicznych z hashtagami kierującymi użytkowników do źródeł WHO i lokalnych organizacji zdrowia publicznego zostały obejrzane ponad 38 miliardów razy,
- usunięto ponad 50 tysięcy filmów wideo rozpowszechniających błędne informacje na temat COVID-19.
Treści i konta naruszające Zasady Społeczności TikToka
TikTok poinformował, że dokłada wszelkich starań, aby tworzyć bezpieczne środowisko, w którym każdy użytkownik czuje się komfortowo. By było to możliwe, platforma usuwa wszystkie konta i treści, które naruszają jej Zasady Społeczności oraz Warunki Korzystania z Serwisu. W drugiej połowie 2020 roku z tej przyczyny na świecie zostało usuniętych ponad 89 mln filmów, co stanowi mniej niż 1% wszystkich materiałów video przesłanych na TikToka. 92,4% usunięto zanim zostały one zgłoszone, a 93,5% zostało usuniętych w ciągu 24 godzin od ich opublikowania.
TikTok monitoruje nie tylko organiczne treści naruszające Zasady Społeczności, lecz również konta osób prywatnych i reklamodawców je udostępniających. Jak wskazuje raport, platforma w ciągu pół roku usunęła ponad 6 tys. takich kont oraz odrzuciła ponad 3,5 tys. reklam.
W TikTok dążymy do tego, aby być najbardziej przejrzystą i odpowiedzialną platformą w branży, dlatego chcemy jasno komunikować sposób, w jaki dbamy o bezpieczeństwo naszych użytkowników. Jesteśmy dumni z postępów, jakie poczyniliśmy w tych obszarach, a naszym celem jest dostarczanie coraz większej ilości informacji w każdym kolejnym raporcie. Czujemy się odpowiedzialni za materiały, które docierają do użytkowników TikToka, dlatego stale udoskonalamy nasze narzędzia poprawiające ich bezpieczeństwo w sieci oraz kontrolujemy treści, które docierają do nich każdego dnia. Stale pracujemy nad udoskonalaniem platformy, aby jeszcze szybciej i skuteczniej rozpoznawać szkodliwe treści.
– powiedział Theo Bertram, Director of Government Relations and Public Policy w TikTok Europa
Jak podaje TikTok, bezpieczeństwo użytkowników jest najwyższym priorytetem, dlatego platforma wyznaczyła również w raporcie obszary, które będą rozwijane, takie między innymi jak stałe usprawnianie systemów wykrywających wprowadzające w błąd treści czy dalsze inwestycje w edukację twórców i marek w zakresie wymogów dotyczących treści. Z pełną treścią Raportu Transparentności TikToka za 2 półrocze 2021 roku można się zapoznać pod tym adresem (w języku angielskim).