Tell wypłaci ponad 5 mln złotych dywidendy

Tell S.A., spółka prowadząca sieci salonów sprzedaży dla operatorów telefonii komórkowej, przeznaczy na dywidendę dla akcjonariuszy 5,11 mln zł.

Arkadiusz Dziermański (orson_dzi)
2
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Tell wypłaci ponad 5 mln złotych dywidendy

Tell S.A., spółka prowadząca sieci salonów sprzedaży dla operatorów telefonii komórkowej, przeznaczy na dywidendę dla akcjonariuszy 5,11 mln zł (52% zysku) z zysku netto za 2013 rok, czyli 1 zł na akcję. Pozostała część zysku zasili kapitał zapasowy. Odpowiednią uchwałę podjęło Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie spółki 24 października.

Kontynuujemy politykę dzielenia się wypracowanymi zyskami z naszymi akcjonariuszami. Chcemy, aby inwestycja w nasze akcje zapewniała odpowiedni zwrot z kapitału. W przyszłości nadal zamierzamy wypłacać dywidendę, nie zapominając oczywiście o inwestycjach w nowe projekty, które także zwiększą wartość dla akcjonariuszy - mówi Rafał Stempniewicz, prezes zarządu Tell.

Wartość wypłaconych dywidend oraz umorzeń akcji dokonanych przez Tell w okresie od początku 2009 roku do dzisiaj (włączając dywidendę z zysku za 2013 roku) wyniosła 7,10 zł na jedną akcję, co w odniesieniu do średniego kursu akcji w tym okresie łącznie daje 67% zwrotu.

W najbliższym okresie Tell zamierza znacznie poszerzyć zakres swojej działalności. W tym celu 14 października podpisał list intencyjny ze spółką OEX S.A., którego przedmiotem jest podjęcie przez strony negocjacji celem zawarcia umowy nabycia przez Tell 100,00% akcji spółki Cursor oraz 51,03% udziałów w spółce Divante za łączną kwotę 23,1 mln zł. Cursor i Divante specjalizują się w outsourcingu sprzedaży w kanałach nowoczesnych.

Planowane przejęcie jest elementem naszej długoterminowej strategii. Jeśli dojdzie do skutku, nabędziemy szereg nowych kompetencji, które w połączeniu z obecną ofertą pozwolą nam stać się liderem na rynku outsourcingu sprzedaży. Będziemy mogli zaoferować szerszy zakres usług operatorom telefonii komórkowej, z którymi współpracujemy oraz klientom z dotychczasowego portfolio przejmowanych spółek - dodaje Rafał Stempniewicz.

Zobacz: Tell chce rozszerzyć kanały sprzedaży

Dalsza część tekstu pod wideo