DAJ CYNK

Play i Vercom rozpoczynają testy komercyjnego wykorzystania rozwiązania RCS

Marian Szutiak

Taryfy, promocje, usługi

Play Vercom RCS testy

Operator sieci Play podpisał umowę z firmą Vercom na testy komercyjnego wykorzystania standardu RCS (Rich Communication Suite). Rozwiązanie to, nazywane następcą SMS-a lub SMS-em 2.0, rozszerza klasyczne wiadomości tekstowe o dodatkowe funkcje, znane z komunikatorów internetowych.

Standard RCS, nazywany następcą SMS-ów lub SMS-ami nowej generacji, wprowadza między innymi szereg funkcji znanych z komunikatorów internetowych, jak przesyłanie wysokiej jakości zdjęć i plików video, prowadzenie rozmów grupowych czy też śledzenie dostarczenia i odczytania wiadomości. Co istotne, RCS działa w oparciu o numer telefonu, więc użytkownik nie musi instalować dodatkowych aplikacji. RCS to także nowe możliwości dla biznesu, umożliwiają bowiem wdrożenie tak zwanej komunikacji konwersacyjnej, dzięki której możliwe będzie zautomatyzowanie wielu kluczowych procesów w firmach, takich jak sprzedaż czy obsługa klienta.

Zobacz: Play wprowadza następcę SMS, czyli usługę Czat RCS
Zobacz: Google poszerza obsługę RCS aplikacji Wiadomości, także w Polsce

Vercom 2 lata temu rozpoczął współpracę z Google w zakresie wprowadzenia wiadomości RCS w naszym kraju.

Od 2 lat rozwijamy i testujemy standard RCS. Mamy już na swoim koncie udane wdrożenia technologiczne poza Polską. Przed nami kolejny, duży krok we wprowadzaniu tej usługi, na podstawie umowy z operatorem Play rozpoczniemy testy rozwiązania RCS na naszym rodzimym rynku. Jeśli zakończą się one sukcesem, mamy nadzieję na komercyjne wdrożenie RCS w Polsce  jeszcze w tym roku.

– powiedział Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom

Wiadomości SMS wciąż są najpopularniejszym kanałem komunikacji z największym dotarciem i wskaźnikami efektywności. Kanał OTT (komunikatory typu WhatsApp, Viber czy Messenger), z racji potrzeby wykorzystywania zewnętrznych aplikacji, pozycjonuje się zdecydowanie niżej pod względem popularności. Złotym środkiem wydaje się standard RCS, który bazuje na powszechności SMS, oferując przy tym kluczowe dla biznesu funkcje znane na przykład z rozwiązań OTT.

Pokazuje to wielki potencjał kanału RCS. Według analityków Juniper Research, obecnie globalny rynek RCS wart jest około 2 mln dolarów, a w 2025 roku jego wartość ma wzrosnąć do 4121 mln USD, co oznacza wskaźnik CAGR na poziomie aż 365%.

Widzimy olbrzymi potencjał w kanale RCS. Cieszę się, że Vercom od samego początku aktywnie uczestnicy we wdrażaniu tej przełomowej technologii w Polsce. Daje to nam miano nie tylko lidera, ale i pioniera tego rynku.

– dodał Tomasz Pakulski, członek zarządu Vercom

Według analityków firmy Juniper, do roku 2025 udział RCS w rynku CPaaS (Communication Platform-as-a-Service) może wynieść nawet 25%, co oznacza, że RCS może w krótkim czasie zrewolucjonizować sposób, w jaki firmy komunikują się ze swoimi klientami.

Zobacz: Orange: 10 złotych za logowanie do aplikacji Mój Orange
Zobacz: Play na kartę i wielka loteria z pulą nagród o wartości miliona złotych

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Vercom