Orange musi wprowadzić zmiany w umowach i regulaminach dotyczących usługi światłowodowej oraz Neostrady. Nie zgadzasz się na zmiany? możesz zerwać umowę bez płacenia odszkodowania czy kary umownej.
Orange Polska poinformował o szykowanych zmianach w umowach i regulaminach świadczenia usług Orange Światłowód i Neostrada, a wynikają z zaleceń Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Zmiany dotyczą umów na Internet (także w ofercie pakietowej) zawartych przed 23 marca 2020 roku, które nie zostały aneksowane po tej dacie.
Do umów związanych z dostępem do Internetu Orange wprowadza zmiany dotyczące prędkości transmisji danych. W umowach na Orange Światłowód w opcjach prędkości „do 100 Mb/s” lub wyższych dotyczyć one będą:
W związku z tym w punkcie Dane techniczne zostanie dodany zapis:
Prędkość zwykle dostępną pobierania i wysyłania danych mogą Państwo osiągnąć przez 70% doby, a prędkość maksymalną przez 50% doby.
Z kolei w umowach z opcjami prędkości „do 80 Mb/s” lub niższych wprowadzimy, zmiany będą dotyczyć:
W punkcie Dane techniczne zostanie dodany zapis:
Prędkość zwykle dostępna pobierania i wysyłania danych stanowi 65 % prędkości maksymalnych. Mogą ją Państwo osiągnąć przez 60% doby. Prędkość maksymalną mogą Państwo osiągnąć przez 5% doby.
Dodatkowo, z Regulaminu świadczenia multimedialnych usług Orange zostanie usunięte zdanie:
Przez prędkość zwykle dostępną rozumiemy prędkość, jaką możecie Państwo uzyskać przez 70% okresu rozliczeniowego.
Powyższa zmiana dotyczy wszystkich opcji prędkości Internetu.
Orange Polska ujednolici jednostkę prędkości transmisji danych do Mb/s. Jeżeli w umowach z Orange i innych dokumentach umownych znajdują się prędkości wyrażone w jednostce kb/s, to w celu uzyskania wartości w Mb/s należy wartość prędkości w kb/s podzielić przez wskaźnik 1000. Uzyskany wynik będzie prędkością transmisji danych wyrażoną w jednostce Mb/s.
Zmiany wejdą w życie 15 września 2022 roku. Jeśli klienci Orange, których to dotyczy, zgadzają się na zmiany, nie muszą nic robić. Z kolei jeśli te zmiany nie są dla nich akceptowalne, można zerwać umowę z operatorem bez kary (odszkodowania).
W przypadku braku akceptacji mogą Państwo wypowiedzieć umowę. Informację o wypowiedzeniu umowy powinni nam Państwo dostarczyć najpóźniej w przeddzień wejścia w życie nowych warunków na adres Orange Polska S.A. ul Jagiellońska 34, 96-100 Skierniewice lub do Salonu Orange lub zadzwonić na infolinię Orange. W przypadku rezygnacji będziemy Państwu świadczyć usługę do dnia wprowadzenia zmian i nie naliczymy odszkodowania za przedterminowe rozwiązanie umowy.
– czytamy w komunikacie Orange
Zobacz: Kup smartfon Vivo w Orange i zgarnij atrakcyjny prezent
Zobacz: Sprzedałam swój telefon Orange. Zobacz, jakie to proste!
Źródło zdjęć: Lech Okoń / Telepolis
Źródło tekstu: Orange