Światowy rynek tabletów w 1Q2014 wg Strategy Analytics
W I kwartale 2014 roku na rynek trafiło 57,6 mln tabletów, o 19% więcej niż w I kwartale 2013 roku - wynika z danych Strategy Analytics.

W I kwartale 2014 roku na rynek trafiło 57,6 mln tabletów, o 19% więcej niż w I kwartale 2013 roku - wynika z danych Strategy Analytics.
Rynek opanowały tablety z Androidem zdobywając prawie 66% udziału. Apple dostarczył mniej urządzeń niż się spodziewano i jego udział spadł do 28,4%. Urządzenia z Windowsem utrzymały prawie 6% udział w globalnym rynku.
Apple twierdzi, że spadek wynika ze obniżenia zapasów w kanałach sprzedaży, a realna sprzedaż spadła tylko o 3%. Analitycy wierzą, że kiepskie wyniki na początku roku wynikają ze zmiany cyklu wydawniczego produktów. Apple powinien odzyskać znaczący udział w rynku w ostatnich miesiącach roku kalendarzowego.
Sprzedaż markowych tabletów (mln szt.) | 1Q2013 | 1Q2014 |
Android | 25,6 | 37,9 |
Apple iOS | 19,5 | 16,4 |
Windows | 2,8 | 3,4 |
Pozostali | 0,4 | 0,0 |
Razem | 48,3 | 57,6 |
Udział w rynku (proc.) | 1Q2013 | 1Q2014 |
Android | 53,0% | 65,8% |
Apple iOS | 40,3% | 28,4% |
Windows | 5,8% | 5,8% |
Pozostali | 0,9% | 0,0% |
Razem | 100% | 100% |
Wzrost w ujęciu rocznym | 83% | 19% |