Światowy rynek tabletów w 1Q2014 wg Strategy Analytics

W I kwartale 2014 roku na rynek trafiło 57,6 mln tabletów, o 19% więcej niż w I kwartale 2013 roku - wynika z danych Strategy Analytics.

Redakcja Telepolis
9
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Światowy rynek tabletów w 1Q2014 wg Strategy Analytics

W I kwartale 2014 roku na rynek trafiło 57,6 mln tabletów, o 19% więcej niż w I kwartale 2013 roku - wynika z danych Strategy Analytics.

Rynek opanowały tablety z Androidem zdobywając prawie 66% udziału. Apple dostarczył mniej urządzeń niż się spodziewano i jego udział spadł do 28,4%. Urządzenia z Windowsem utrzymały prawie 6% udział w globalnym rynku.

Apple twierdzi, że spadek wynika ze obniżenia zapasów w kanałach sprzedaży, a realna sprzedaż spadła tylko o 3%. Analitycy wierzą, że kiepskie wyniki na początku roku wynikają ze zmiany cyklu wydawniczego produktów. Apple powinien odzyskać znaczący udział w rynku w ostatnich miesiącach roku kalendarzowego.

Dalsza część tekstu pod wideo
Sprzedaż markowych tabletów (mln szt.) 1Q2013 1Q2014
Android 25,6 37,9
Apple iOS 19,5 16,4
Windows 2,8 3,4
Pozostali 0,4 0,0
Razem 48,3 57,6
Pokaż więcej

Udział w rynku (proc.) 1Q2013 1Q2014
Android 53,0% 65,8%
Apple iOS 40,3% 28,4%
Windows 5,8% 5,8%
Pozostali 0,9% 0,0%
Razem 100% 100%
Wzrost w ujęciu rocznym 83% 19%
Pokaż więcej