Światowy rynek smartfonów w 1Q2014 wg Strategy Analytics

W I kwartale 2014 na rynek trafiło 285,5 mln smartfonów, 33% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku.

Redakcja Telepolis
6
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Światowy rynek smartfonów w 1Q2014 wg Strategy Analytics

W I kwartale 2014 na rynek trafiło 285,5 mln smartfonów, 33% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Samsung i Apple, jako najwięksi producenci posiadają razem prawie połowę udziału w rynku - wynika z danych Strategy Analytics.

Samsung, pomimo znaczącego zwiększenia dostaw smartfonów (wzrost o 28,2%), stracił o 1,2 p.p udział w rynku (rok-do-roku). I choć zmiana była niewielka, to jest to pierwsza strata od 4 kwartału 2009 r. Samsung zmaga się nie tylko z konkurencją ze strony Apple, ale także z chińskimi producentami, którzy zdobywają klientów tanimi smartfonami.

Dostawy smartfonów Apple wzrosły o 16,8% i wyniosły43,7 mln sztuk. Udział w rynku spadł jednak z 17,5% do 15,3%,a wg analityków spowodowane jest to brakiem tanich modeli, które mogłyby być oferowane na szybko rozwijających się rynkach wschodzących takich jak Ameryka Łacińska.

Pozostali producenci stanowią silną konkurencję. Huawei utrzymał prawie 5% udział w rynku. Globalną obecność na rynku zwiększyło do prawie 5% także Lenovo. Jeżeli poszczególne rządy zatwierdzą przejęcie przez Lenovo działu urządzeń Motoroli, może powstać mocna konkurencja dla Samsunga i Apple.

Lista producentów pod względem ilości sprzedanych smartfonów:

Dalsza część tekstu pod wideo
Producent (mln szt.) 1Q2013 1Q2014
Samsung 69,4 89,0
Apple 37,4 43,7
Huawei 10,0 13,4
Lenovo 8,4 13,3
Pozostali 88,7 125,6
Razem 213,9 285,0
Pokaż więcej


Producent (udział) 1Q2013 1Q2014
Samsung 32,4% 31,2%
Apple 17,5% 15,3%
Huawei 4,7% 4,7%
Lenovo 3,9% 4,7%
Pozostali 41,5% 44,1%
Razem 100% 100%
Wzrost w ujęciu rocznym 39,1% 33,2%
Pokaż więcej