Światowy rynek smartfonów w 1Q2014 wg Strategy Analytics
W I kwartale 2014 na rynek trafiło 285,5 mln smartfonów, 33% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku.

W I kwartale 2014 na rynek trafiło 285,5 mln smartfonów, 33% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Samsung i Apple, jako najwięksi producenci posiadają razem prawie połowę udziału w rynku - wynika z danych Strategy Analytics.
Samsung, pomimo znaczącego zwiększenia dostaw smartfonów (wzrost o 28,2%), stracił o 1,2 p.p udział w rynku (rok-do-roku). I choć zmiana była niewielka, to jest to pierwsza strata od 4 kwartału 2009 r. Samsung zmaga się nie tylko z konkurencją ze strony Apple, ale także z chińskimi producentami, którzy zdobywają klientów tanimi smartfonami.
Dostawy smartfonów Apple wzrosły o 16,8% i wyniosły43,7 mln sztuk. Udział w rynku spadł jednak z 17,5% do 15,3%,a wg analityków spowodowane jest to brakiem tanich modeli, które mogłyby być oferowane na szybko rozwijających się rynkach wschodzących takich jak Ameryka Łacińska.
Pozostali producenci stanowią silną konkurencję. Huawei utrzymał prawie 5% udział w rynku. Globalną obecność na rynku zwiększyło do prawie 5% także Lenovo.
Jeżeli poszczególne rządy zatwierdzą przejęcie przez Lenovo działu urządzeń Motoroli, może powstać mocna konkurencja dla Samsunga i Apple.
Lista producentów pod względem ilości sprzedanych smartfonów:
Producent (mln szt.) | 1Q2013 | 1Q2014 |
Samsung | 69,4 | 89,0 |
Apple | 37,4 | 43,7 |
Huawei | 10,0 | 13,4 |
Lenovo | 8,4 | 13,3 |
Pozostali | 88,7 | 125,6 |
Razem | 213,9 | 285,0 |
Producent (udział) | 1Q2013 | 1Q2014 |
Samsung | 32,4% | 31,2% |
Apple | 17,5% | 15,3% |
Huawei | 4,7% | 4,7% |
Lenovo | 3,9% | 4,7% |
Pozostali | 41,5% | 44,1% |
Razem | 100% | 100% |
Wzrost w ujęciu rocznym | 39,1% | 33,2% |